symbol

Status
Niet open voor verdere reacties.

feestploegske

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als Alzheimer-patient probeer ik mijn probleem hier zo duidelijk mogelijk neer te zetten, in de hoop dat de antwoorden ook niet te technisch worden.
Ik heb in Word (2003 en 2007) een tekst met het lettertype "Arial" omgezet naar lettertype "Symbol", en deze daarna opgeslagen.
Als ik nu dit document opent, zie ik de tekst in het lettertype "Symbol", die wil ik dus terug veranderen in een meer leesbare tekst, dus ik selecteer de tekst en kies een ander lettertype. Maar alle lettertypes, geven alleen meer lege blokjes en dergelijk weer.
Bij navraag op microsoft, kwam ik te weten dat het eventueel een verkeerde "tekstcodering" was, maar welke ik ook probeer, de tekst veranderd niet meer in een leesbare tekst.
Ik heb dit geprobeerd op meerdere pc's en met meerdere word-versies.
Kan iemand mij helpen?
gr
Carlo

Hoi,

Los van het feit dat ik denk dat het 'terrugzetten' weinig kans heeft, vind ik je opmerking over Alzheimer schokkend.
Ik heb een melding naar de moderator gedaan.
Het is grof.

schokkend

Wat is er schokkend aan het feit dat ik een Alzheimer-patient ben met afasie??
Ooit was ik een fervent helpdeskmedewerker, nu vraag ik hulp en omdat ik het allemaal niet meer begrijp, en vraag ik gewoon om de antwoorden niet te technisch te willen verklaren. Niks meer, niks minder.........
Of is het misschien te lang geleden dat ik hier nogmaals verscheen, en kan ik de huidige gedragsregels niet meer verstaan.
Ik vraag hier geen medelijden, ik vraag vriendelijk rekening te houden met mijn probleem.

Laten we ons tot de kern van het probleem beperken. Het feit dat feestploegske in deze topic aangeeft dat hij/zij Altzheimer heeft en het daarom niet te technisch willen houden vind ik zeker niet misplaatst. Derhalve kan er hier gewoon verder worden gegaan met diensverstande dat er rekening wordt gehouden met de antwoorden aan feestploegske.

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist ook een tekstje gemaakt in Word en dit daarna omgezet in "symbol". In tegenstelling tot omzetten in andere letertypen lukt het mij ook niet. Vind het inderdaad vreemd want je zou toch zeggen dat "symbol" ook een lettertype is en dat het hierbij net zo moet werken als bij andere lettertypen.

Laatst bewerkt door een moderator:
feestploegske,

Ik heb een documentje bijgevoegd met een een tekstje, dat ik heb gekopieerd en omgezet in symbol en vervolgens weer gekopieerd en teruggezet naar Verdana. Geen probleem.

Groet,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan