Symbolen als Caption Command Button

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Hallo allemaal,

Even een vraag.

Daar Spinbutton niet voorziet in een functie zich deels uit te schakelen zodra het minimale of het maximale is bereikt, tracht ik dit te realiseren met een tweetal commandbuttons.

Op zicht is dit geen probleem, maar nu wil ik in de eigenschappen van de commandbutton als Caption de bijbehorende pijlsymbolen instellen.

Hiervoor staat ALT-17 voor een zwarte driehoek wijzend naar links ( ◄ ) en ALT-16 voor zwarte driehoek wijzend naar rechts ( ► ).

Echter zodra ik dit op genoemde wijze invoer dan volgt er slechts een vraagteken. Mijn idee is dat VBA deze ALT codes niet kent, want bij sommige andere ALT codes werkt het weer wel.

Als bovenstaande niet kan dan rest mij niets anders dan bijvoorbeeld een Picture over de commandbutton te plakken of een ander pijlsymbool te kiezen, zoals ALT 174 ( « ) en de ALT 175 ( » ).

Bijkomend puntje.

Bestaat er ook een Event die, zolang de command button ingedrukt wordt gehouden, de onderliggende code blijft herhalen tot je deze los laat?

De ALT codes beneden 28 zijn Control codes en niet bedoeld om figuren weer te geven uit een bepaalde tekenset. Het vraagteken verschijnt om aan te geven dat het object geen idee heeft hoe die control code te interpreteren. De tekens die je wil hebben zitten in de Webdings set en die kan je niet aan een voorgedefiniëerd object toekennen.

Oke Edmoor, dank je wel voor het antwoord. Dan weet ik wat mij te doen staat ( zie mijn alternatieve opties ).

Je kan het natuurlijk wel zelf maken. Voorbeeld. Links zie je 1 spinbutton object. Rechts zie je 2 standaard buttons. Het Font is gezet op Wingdings3 en de linker heeft als Caption de t, de rechter heeft als Caption de u.
spin.JPG

Daar kan je mee doen wat je maar wilt.

Laatst bewerkt:
Hahaha dat meen je niet. Dat is waar ook dat is die Wingdings. Nu ik het zie, herken ik het en zeg ik: "Dom van mij"

Je werkt er niet mee, tenminste ik niet. Daarom stond ik er helemaal niet bij stil.

Fijn en bedankt voor je meedenken Edmoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan