Symbolen in Outlook invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sirhar

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2009
In Word kun je symbolen invoegen door op het menu "invoegen" te klikken. Dat kon ik vroeger (in Windows XP) ook in Outlook, maar nu ik Vista heb is dat onderdeel opeens uit "Invoegen"verdwenen. Hoe kan dat en wat kan ik doen om dit te herstellen. Om via Start en Bureau accessoires nu speciale tekens in te gaan brengen is echt te omslachtig.

Misschien heb je wat aan de ascii tabel?

Druk op de ALT en typ het driecijferige nummer van het symbool. Je hoeft de tabel niet te downloaden of zo. Als jij in Outlook zit en je drukt de ALT toets in (en houdt deze ingedrukt terwijl je de drie cijfers toetst) krijg je keurig netjes het bijbehorende teken.

Gebruik het nummerieke keyboard van je toetsenbord, de ascii tabel werkt niet op de cijfers boven de qwerty uiop toetsen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat ken ik. Dank je Pasja, maar ik vind het wel gek, dat die symbolen invoeg methode opeens weg is. Daar staan namelijk ook Vietnamese letters in en die gebruik ik vaak bij Vietnamese namen en zo.
Kun je me trouwens zeggen waar ik zo'n ALT-lijst kan vinden? Dat is wel handig om naast de computer te leggen.

Ooops sorry, ik zie dat je die er al bij hebt gedaan...........

Groet en bedankt
Sirhar

Grappig trouwens: het werkt niet. Ik heb een Laptop en als ik de ALT toets indruk en de benodigde cijfers dan krijg ik wel een hoop "pingeltjes" maar geen teken...

Komt natuurlijk omdat ik geen n umeriek toetsenbord heb.......

In Word kun je symbolen invoegen door op het menu "invoegen" te klikken. Dat kon ik vroeger (in Windows XP) ook in Outlook, maar nu ik Vista heb is dat onderdeel opeens uit "Invoegen"verdwenen. Hoe kan dat en wat kan ik doen om dit te herstellen. Om via Start en Bureau accessoires nu speciale tekens in te gaan brengen is echt te omslachtig.

Hoi,

Het is er toch écht nog hoor, alleen aan het einde van het 'lint' in de sectie Invoegen ...
Zie bijlage.
En uiteraard kan je hier ook aan de meest gebruikte tekens weer een sneltoets-combinatie koppelen

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    93 KB · Weergaven: 555
Laatst bewerkt:
Thieu, ik heb geen idee hoe je dat krijgt. Als ik op invoegen klik krijg ik niets wat op symbolen lijkt en wat jij rechts op je balk hebt: geen idee hoe je dat krijgt!

Kun je me dat uitleggen?

Sirhar,

Met welke versie van Outlook werk je? Vista geeft alleen maar het besturingssysteem aan, dat zegt nog niets over de Outlook versie (2007/2003/2000/97)

Wat zie je wel als je op invoegen drukt? (kun je mogelijk een schermafdruk plaatsen)

Thieu, ik heb geen idee hoe je dat krijgt. Als ik op invoegen klik krijg ik niets wat op symbolen lijkt en wat jij rechts op je balk hebt: geen idee hoe je dat krijgt!

Kun je me dat uitleggen?

Hee, sorry had niet in de gaten dat je w.s. niet met Outlook2007, maar wél onder Vista werkt.
Mijn voorbeeld is uit Outlook2007.
Om symbolen in - bijvoorbeeld - Outlook2003 in te kunnen voegen, heb je ook Word nodig en het is dus de vraag of je onder Vista het hele Office-pakket hebt staan, of alleen Outlook ....

Troedeboer en Thieu: ik weet niet hoe ik een schermafdruk moet plaatsen, maar ik werk met Outlook 2003, ik heb ook Word. Als ik op invoegen (in outlook) klik, krijg ik :
Bestand..., Item...., Handtekening, Horizontale lijn, Afbeelding..., Hyperlink...., Hyperlink verwijderen en dat allemaal onder elkaar in het menu.
In Word krijg ik wel symbolen te zien als ik op invoegen klik.

In dat geval heb je Word niet als standaard editor staan.

Om dit te wijzigen ga je in Outlook naar het menu Extra
Hier kies je opties
In het scherm opties wat verschijnt kies je het tabblad E-mail indeling
Hier zet je een vinkje voor Microsoft Office Word 2003 gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten
Vervolgens OK

Nu zou je Items moeten kunnen invoegen

YES!!!!! It works!
Klopt, ik heb vroeger word uitgezet omdat mensen die een email van mij kregen soms een idioot groot lettertype kregen. Eens kijken of dat weer gebeurt. Bedankt voor de tip!!!!!!!
Hartstikke goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan