• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Symbolen laten veranderen bij klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelvanhees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Voor een stageopdracht wil ik graag een kennismatrix maken met behulp van een excel bestand.

ik ben al aan het zoeken geweest, en heb de =ALS functie al ontdekt, maar kun je hiermee ook rondjes tekenen?
bijvoorbeeld =ALS ja; open rondje; gesloten rondje

ook zou ik graag willen weten of het mogelijk is om een bepaald symbool te laten veranderen wanneer er op de cel geklikt wordt.
bijvoorbeeld: er staat een open cirkel in een cel, wanneer er dan geklikt wordt verandert het symbool in een ingekleurde cirkel.

Wie kan mij helpen.

BVD
Roel

De cel opmaken met lettertyp Wingdings

=ALS(B1="Ja";"l";"m")

Mvg

Piet

Bedankt,
maar het is nog niet helemaal wat ik bedoel.

Is het niet mogelijk dat wanneer ik in bijvoorbeeld cel C3 een open rondje heb staan, dat ik dan door er op te klikken een gesloten rondje van kan maken????

bvd Roel

Roelvanhees, Dit zou je met dit stukje code kunnen doen...
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Application.Intersect(Target, Range("K1:M5")) Is Nothing Then Exit Sub

Target.Font.Name = "Wingdings"
    Target = IIf(Target.Value = "m", "l", "m")
    Target.Offset(1).Select

End Sub
Plaats dit in de worksheetmodule van de sheet waar je wilt DUBBELklikken.... In dit voorbeeld wordt er gekeken naar het bereik K1:M5. Pas dit aan naar het bereik waar jij je rondjes wilt zien.

Groet, Leo

p.s. Met dank aan Tilpi voor de 1e aanzet met de 'wingdings':thumb:

Beetje herwerkt ;)

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Not Application.Intersect(Target, Range("K1:M5")) Is Nothing Then

With Target
         .Font.Name = "Wingdings"
         .Value =  IIf(.Value = "m", "l", "m")
         .Offset(1).Select
    End With
End If

End Sub

Wigi, Ja, die 'with' methode zag ik ook nog!:) Maar ik heb dit ff zitten freubelen tijdens een telefonisch overleg op kantoor...:o Dus ik kon er nou ook weer niet TE veel aandacht aan besteden.:D:D:D

Groet, Leo

Och arme jouw correspondent... die maar denken dat jij aandachtig was aan de telefoon ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan