symbolen zoeken via trefwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tau
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tau

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Hallo iedereen,

Je kan in Word symbolen invoegen.
Maar kan je ook via een soort zoekfunctie een bepaald symbool opzoeken in plaats van onder de verschillende lettertypes te moeten gaan zoeken (wingdings, webdings, ...)?
Vb: kan men alle beschikbare symbolen voor ‘telefoon’ opvragen?

Met vriendelijke groeten,
Valerie

Aangezien ik zelf geen oplossing vind en er hier geen antwoord komt, veronderstel ik dat dit niet mogelijk is...

Aangezien ik zelf geen oplossing vind en er hier geen antwoord komt, veronderstel ik dat dit niet mogelijk is...

Ja, dat kan wel. Kies Invoegen en dan Afbeelding. Je kunt hier een afbeelding uit een standaard Microsoft pakket uitzoeken maar ook via hun Website andere keuzes maken. Een vrij groot assortiment.
Dit zijn dan gewone plaatjes. Als je iconen zoekt kun je op het net vrij veel (gratis) vinden.

Succes, groeten Rob

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan wel. Kies Invoegen en dan Afbeelding. Je kunt hier een afbeelding uit een standaard Microsoft pakket uitzoeken maar ook via hun Website andere keuzes maken. Een vrij groot assortiment.
Dit zijn dan gewone plaatjes. Als je iconen zoekt kun je op het net vrij veel (gratis) vinden.

Succes, groeten Rob

Naderhad bedacht ik me dat je waarschijnlijk bedoeld om speciale tekens te gebruiken die bij Invoegen van Symbolen staat, anders dan letterypen dan.
Ook dit antwoord is "ja, dat kan".
Het enige wat je moet doen bij het invoegen van bijzondere tekens van Symbool het lettertype veranderen in Windings of Windings 2 en/of 3.
Je krijgt dan een scala van telefoontjes, belletjes, schaartjes enzovoorts.

Werkt perfect :thumb:

Hallo Rob,

Allereerst: bedankt voor je reacties!

Maar eigenlijk was dat niet mijn vraag.
Misschien dat ik deze wat duidelijker had moeten formuleren. Bij deze:

Het enige wat je moet doen bij het invoegen van bijzondere tekens van Symbool het lettertype veranderen in Windings of Windings 2 en/of 3.
Je krijgt dan een scala van telefoontjes, belletjes, schaartjes enzovoorts.

Dat is het 'm net: je krijgt een scala aan prentjes. Zo zal je zowel bij Webdings als bij Wingdings als bij Wingdings2 symbolen vinden voor vb 'telefoon'. Je moet echter zelf bij al deze lettertypes gaan kijken en scrollen om te zien of er al dan niet een symbool voor 'telefoon' tussen staat.
Mijn vraag: bestaat er een soort zoekfunctie waarbij je gewoon de term 'telefoon' kan intypen en die er dan voor zorgt dat álle beschikbare symbolen (uit de verschillende lettertypes zoals Webdings, Wingdings,...) getoond worden.

Valerie

Laatst bewerkt:
Helaas nee, dat bestaat volgens mij niet. Maar aan ieder symbool is wel een Alt-code verbonden. De meest aantrekkelijke en gebruikte kun je natuurlijk wel op een lijstje zetten. En vanuit dat lijstje steeds kiezen.
Er is wel een dergelijke lijst ooit gemaakt door het blad computer Idee en die hang ik er als bijlage aan. Daar staan niet alle tekens op maar wel de meest gebruikte.
Let wel op, de Alt codes kun je alleen gebruiken als je een toetsenbord hebt met apart cijferdeel aan de rechterzijde. Het werkt niet met de cijfers die boven de letters staan..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Rob,

'k Veronderstelde al dat zoiets niet bestond. Had zelf immers ook al gezocht en niets gevonden.
In ieder geval: heel erg bedankt voor al je moeite!
'k Ga die lijst eens op mijn gemak bekijken :)

Valerie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan