Symbool voor rekenkundig gemiddelde in MS Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

axell29

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Hello,

weet iemand hoe ik het symbool voor rekenkundige gemiddelde in Word op mijn scherm en op papier krijg ? Het symbooltje ziet er uit als de letter X met een plat streepje er op.

Ik keek al onder Insert - symbol maar vond hem niet.

Dank voor jullie hulp !

Axelle

Geplaatst door axell29
Ik keek al onder Insert - symbol maar vond hem niet.
Toch staat dat symbool er wel degelijk bij, zelfs meerdere keren; o.a. bij de deelverzamelingen Basic Greek en bij de Mathematical operators. De eerste komt waarschijnlijk voor jou het meest in aanmerking. Als je die onder een sneltoets vastlegt, heb je hem altijd gemakkelijk ter beschikking.

In plaats van bovenstaande kun je ook gewoon de hoofdletter S typen, dan diezelfde letter selecteren en als lettertype Symbol kiezen.
Tenslotte kun je natuurlijk ook eerst als lettertype Symbol kiezen en dan de hoofdletter S typen (of ALT-83).

BTW: Dit is de Excel- en niet de Wordafdeling van het forum. Jouw vraag hoort dus hier eigenlijk niet thuis.

Geplaatst door fra
BTW: Dit is de Excel- en niet de Wordafdeling van het forum. Jouw vraag hoort dus hier eigenlijk niet thuis.

Verplaatst.

bedankt voor het antwoordje, maar het symbool met de letter S in "symbol"-lettertype is het sommatie teken, niet het teken X met een streepje er bovenop --> het teken X met een streepje erboven = "gemiddelde waarde"

Bij mijn weten is daar geen symbool voor aanwezig in Word, de notatie die meestal gebruikt wordt is alt+0175 gevolgd door x.

Geplaatst door maestro12
Bij mijn weten is daar geen symbool voor aanwezig in Word, de notatie die meestal gebruikt wordt is alt+0175 gevolgd door x.
Die notatie geeft alleen een streepje waar je geen letter onderkunt plaatsen, dus dat helpt de vragensteller niet verder.
Geplaatst door axell29
Bedankt voor het antwoordje, maar het symbool met de letter S in "symbol"-lettertype is het sommatie teken, niet het teken X met een streepje er bovenop --> het teken X met een streepje erboven = "gemiddelde waarde"
Je hebt gelijk axell, ik heb me vergist.
In Word lijkt mij voor jouw teken de enige mogelijkheid om de vergelijkingseditor te gebruiken (Invoegen-Object-Microsoft Vergelijking).
Als je die editor hebt toegevoegd, verschijnt er een werkbalk. In de tweede rij van die werkbalk (althans bij Word 2000) vind je bij de zesde optie van links als eerste symbool het bovenliggend streepje. Als je dat kiest en je typt vervolgens een kleine- of hoofdletter x, dan heb je ongeveer wat je wenst. Ideaal is het niet, maar misschien beter dát dan niets.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door fra

Die notatie geeft alleen een streepje waar je geen letter onderkunt plaatsen, dus dat helpt de vragensteller niet verder.

Dat schreef ik ook, gevolgd door x, ik heb diverse verslagen en dergelijke door zitten kijken en overal wordt het dus zo gedaan, een hoogliggende streep gevolgd door een x.

Geplaatst door maestro12
Dat schreef ik ook, gevolgd door x, ik heb diverse verslagen en dergelijke door zitten kijken en overal wordt het dus zo gedaan, een hoogliggende streep gevolgd door een x.
Jouw oplossing is een andere als die ik aangaf, maestro.
Jouw "oplossing" geeft als resultaat een streepje met een x er naast in plaats van er onder.
De oplossing met gebruikmaking van de vergelijkingseditor geeft wel het gewenste resultaat, alleen is het omgaan met die editor niet zo gebruiksvriendelijk.
Dat het overal gedaan wordt op de manier die jij aangeeft is zeker niet juist en vaak ook onaanvaardbaar. Iedereen die een "beetje" professionele presentatie wil, kiest voor een oplossing met de x onder het streepje, bv. door de vergelijkingseditor te gebruiken of een ander (meer professioneel) programma.

symbool gemiddelde word 2007

Voor word 2007:
Kies invoegen: Vergelijking
Kies: accent = hoog streepje
typ x
Klaar :)

Deze vraag is zes jaar oud, toen had je nog geen Office 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan