• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Symboolkleuren veranderen bij x.zoeken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Hallo,

Wie kan mij helpen.

Als middels x.zoeken een cel met een symbool zoals een rood hartje gevonden wordt, wordt dit hartje zwart getoond.
Dit moet rood blijven natuurlijk. Is dit op te lossen?

Zie voorbeeld

Angela 🥰

Bijlagen

• VOORBEELD.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 19
Geen flauw idee of dit je verder helpt?
Zie celeigenschappen aangepast. voor de cellen in het rood.

Bijlagen

• VOORBEELD.xlsx
    16,8 KB · Weergaven: 9
Het kan ook met een stukje VBA, maar dan moet je voorbeeld wat duidelijker zijn.

hoi, bedankt, maar nu wordt het cijfer ook rood, en dat is weer niet de bedoeling.
in een cel staat:
1 ❤️

als ik in een andere cel refereer aan de cel met inhoud (A1) middels = A1 dan krijg ik
1♥

is het zoiets wat je zoekt?

Bijlagen

• VOORBEELD - 2023-11-18T154428.266.xlsm
    26,4 KB · Weergaven: 6
Hier een mogelijkheid zonder VBA maar met een paar extra kolommen

Bijlagen

• VOORBEELD_3.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 8
Overal waar je twee karakters intypt met als tweede karakter S, H, R of K verschijnt in de cel er rechts naast de kaartaanduiding in de juiste kleur.

Bijlagen

• Speelkaarten.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 11
Hallo AHulpje,

Nogmaals bedankt voor je hulp,
Ik snap niets van de macro's die je gemaakt hebt, maar dat is ook niet belangrijk.
Kun je nog een item toevoegen? het is wel geen symbool maar gewone tekst, zie bijlage. n moet dan SA genereren, dus 2n wordt 2SA

Bijlagen

• Speelkaarten (2).xlsm
    18,8 KB · Weergaven: 4
Ook maar even db en rd toegevoegd.

Bijlagen

• Speelkaarten AH.xlsm
    17,6 KB · Weergaven: 10
hartelijk dank, hier kan ik wat mee, hoe zorg ik er nu voor dat dit ook werkt op elk nieuw te openen werkblad?

Voeg achter ieder werkblad waarin je dit wilt gebruiken de volgende code toe:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    KleurKaart Target
End Sub
De Sub KleurKaart vind je terug in Module1.

Bijlagen

• Speelkaarten AH2.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 4
Hoi, bedankt, ik heb totaal geen ervaring met Visual Basic, ik heb iets geprobeerd en nu is zijn de namen in de werkbladen verschillend dan die van het totaal overzicht. Zou jij a.u.b. die scripts op je juiste manier willen aanbrengen? Alvast hartelijk dank 🥰

Bijlagen

• Biedwedstrijd 2023-2024.xlsm
    149,7 KB · Weergaven: 1
Workbook_Sheetchange event toegevoegd, KleurKaart in Module1 geplaatst.
Op alle 43! werkbladen worden de biedcodes nu voorzien van de gekleurde kaartcodes. Maar de opzet van je document is niet echt handig, het kan allemaal op één werkblad met 11 kolommen:
Spelerspaar, Datum, Spel1 t/m 8, Totaalscore. Wat filtertjes er op en klaar ben je.

Bijlagen

• Biedwedstrijd 2023-2024 AH.xlsm
    154,1 KB · Weergaven: 3
Haha, hartelijk dank, ben hier al heel blij mee. Hoe zou zoiets zoals jij bedoelt er dan uit gaan zien?

Dat doe je zo:
Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
 MsgBox "Gemak dient de mens"
End Sub

Bijgaand een voorbeeld hoe het zou kunnen. Twee werkbladen, blad W met de spellen en blad Paren met de wedstrijdresultaten.
En slechts één formule de je naar beneden en naar rechts kunt doortrekken om de punten bij de biedingen te zoeken.
Werkblad Paren kun je naar hartenlust sorteren en filteren.
Het omzetten van kaartaanduiding naar kaartsymbool gebeurt nu direct in de cel waarin de kaartaanduiding wordt ingetypt. Ik kwam nog een paar 3-letterige aanduidingen tegen die nog niet omgezet worden, die kunnen eventueel toegevoegd worden.

@HSV: #15 niet gelezen?;)

Bijlagen

• Biedwedstrijd 2023-2024 AH2.xlsm
    24,1 KB · Weergaven: 8
Helaas, mijn oog viel zomaar op #13.

Terug
Bovenaan