sync out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Sinds kort wil ik mijn andere Pc opstarten maar die geeft geen beeld meer. Het enige wat ik te zien krijg : Sync out of range
Is dan mijn videokaart overleden of is er wat anders aan de hand?
Voorzover ik kan zien is het een kaart van Silicon.

Heeft iemand een idee/suggestie?
Thxs
Ger

Zet je bios setting eens op default, de memtimings staat te strak of je fsb te hoog, of je agp poort staat op een te lage divider.

Je moet de vernieuwingsfrequentie van je pc lager zetten, je monitor kan het blijkbaar niet aan.

Hoe zou ik dat moeten doen als ik geen beeld krijg? Ik heb nl. ook algeprobeerd op een ander scherm maar daar deed ie ook niets
Ger

En hij heeft het hiervoor wel gedaan of heeft deze pc nog nooit aan deze monitor gezeten?

kromme zei:
Hoe zou ik dat moeten doen als ik geen beeld krijg? Ik heb nl. ook algeprobeerd op een ander scherm maar daar deed ie ook niets
Ger

Bios reset doet wonderen.

Nee dat lukt niet! De pc deed het eerst heel soepel/ Een bios reset? Hoe doe ik dat?

kromme zei:
Nee dat lukt niet! De pc deed het eerst heel soepel/ Een bios reset? Hoe doe ik dat?

Bios reset jumper op het mobo ( moederbord ), of batterijtje van het mobo een paar minuten eruithalen, wel uiteraard met de stroom er volledig af.

Sommige willen het ook wel doen met de stroom er in een keer afhalen, een cold reset boot, maar dat wordt weinig ondersteund.

Dan nog 1 vraagje en dan ga ik de bios reset uitvoeren. Hoe ziet de Bios reset jumper eruit? De battery had ik eral uit gehaald
Ger

kromme zei:
Dan nog 1 vraagje en dan ga ik de bios reset uitvoeren. Hoe ziet de Bios reset jumper eruit? De battery had ik eral uit gehaald
Ger

Als je de batterij eruit hebt gehad, indien lang genoeg, dan is je bios al gereset.
De bios reset jumper zit in de buurt van de bios en/of batterij, het is een klein plasic kapje met inwendig een messing bruggetje, staat allemaal in je manual van je computer en/of moederbord.

Maare, doet ie 't nu?

Na lang zoeken heb ik het gevonden. De videokaart was overleden en de harde schijf. Alles doet het nu weer Bedankt voor jullie bijdrage
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan