Sync out of range

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
De vraag doet zich vaker voor, heb ik al gezien; hier is mijn variant: de PC van mijn vrouw (oude HP Compaq, met bijpassende CRT monitor) geeft opeens Sync Out of Range, zonder dat er iets veranderd is. Pak ik een andere CRT, dan werkt-ie gewoon. Ik ben er vrij zeker van dat als ik de weigerende CRT op een andere computer zet, dat hij het weer gewoon gaat doen. Wat kan er mis zijn?

Probeer eens de resolutie lager te zetten.
Probleem is, dat dat niet gaat! Ik krijg gewoon geen beeld, dus ik kan nergens bij.
Ik kan overigens wel inloggen via ssh van een andere machine, en het is misschien wel mogelijk om als root de resolutie lager te zetten (Xorg.conf editen en X opnieuw opstarten, denk ik), maar dan blijf ik wel zitten met een lagere resolutie, terwijl de betreffende monitor het gewoon altijd gedaan heeft.

krijg je wel beeld tijdens het opstarten?

probeer anders eens in te loggen in veilige modus, op F8 drukken tijdens het opstarten.

dan kun je je resolutie wel veranderen en ook even kijken naar de hoeveelheid hertz, als die te hoog staat geeft hij een soortgelijke melding.

zie je ook geen beeld tijdens het opstarten? dan is hij wss niet goed aangesloten wellicht kapot.

mss kun je met de knoppen op het beeldscherm zelf wel in een menu komen waar je de resolutie mee aan kan passen.

Nou, na een paar pogingen (die allemaal werkten, maar er was steeds weet iets anders mis mee ;-( ) de oorspronkelijke monitor maar weer eens terug gezet. En zie... hij startte probleemloos op!
Ik ga dit probleem nog niet als "opgelost" markeren. Kennelijk is er niet(s| zoveel) mis met de monitor zelf, maar er is wel iets mis, en dat komt vast wel weer terug.
Die truc van F8 bij opstarten (ik dacht dat dat Windhoos was) ga ik onthouden voor de volgende keer, en als iemand nog wat andere trucs weet houd ik me aanbevolen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan