synchronisatie 2 access bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Connie727

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2004
Berichten
10
Wanneer ik samen met iemand (op 2 verschillende computers) een database wil bijhouden krijg je een probleem. Ik weet dat het mogelijk is om een synchronisatie programma te maken zodat we beide de database kunnen bijhouden zonder dat de bijgewerkte gegevens van één van ons verloren gaan.
Weet iemand hoe dat moet?
 
Het kan ook gratis

Je hoeft niets te kopen. In Access is de voorziening van Replica aanwezig. Kijk in Access Help op het trefwoord 'Replica' en lees de artikelen goed en aandachtig.

Als je overgaat tot het maken van replica's, dan wordt een van jullie databases de master, die zet je weg, daar werk je niet in. Beide werken jullie in een replica, die je periodiek synchoniseert met de masterdatabase. Hoe dat werkt, vind je uitgebreid in Help terug.
 
replica

Frits,
Bedankt, ik had deze vraag aan een software man gesteld om dit mij bij op te lossen en die vroeg om het karwei te klaren 500,00.
De software die ik trouwens noemde is gratis.
Bedankt, ik ga over de replica lezen en laat nog horen of het me duidelijk is.
 
Ga het programmaatje dat je noemde niet gebruiken (ook niet testen) als jullie allebei wijzigingen aanbrengen in de database. Daarmee synchroniseer je op bestandsniveau, niet op recordniveau.

De tip van femda-punt-com is beter, gebruik replica's...


Grtz,
 
replica

Mark,

bedankt, ik ga het hoofdstuk replica lezen, alhoewel ik bang ben dat ik het toch moet uitbesteden wegens onvoldoende kennis van zaken.
 
Connie,

Niet te snel opgeven!!!!!!!

De tips die je reeds kreeg van Mark en Frits zijn - zoals je zelf zegt - minstens 500 € waard.

Plus dan nog de voldoening die je zal ervaren als je dit zelf oplost - dat is gewoonweg onbetaalbaar.

Groetjes van Martin en Rosine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan