synchronisatie acces database

Status
Niet open voor verdere reacties.

ejdopp

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
ik heb een database in access gemaakt waarin ik als vertegenwoordiger mijn bezoeken onderweg met mijn laptop in bijhoud, deze database kopieer ik regelmatig naar een netwerk lokatie op de zaak. de binnendienst kan dan aan de hand van deze database verdere akties ondernemen. nu wil ik graag dat de binnendienst ook wijzigingen kunnen doen in deze database. hiervoor moet dan inplaats dat ik de database kopier naar het netwerk gekeken worden welke records gewijzigt zijn en deze moeten dan bijgewerkt worden. is hier een access funktie voor of is er een extern programma die dit kan??

gr manuel

Ja, als web-applicatie. Met ASP kun je het bestaande .mdb bestand als bron gebruiken.

kun je dit uitleggen want ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

gr manuel

Hoi
wat je wilt is een "front end" en "back end" database voor iedere gebruiker
bijv. Bezoek.mdb en BezoekDataRepl.mdb
in bezoek.mdb staan alle schermen, queries, etc gedefinieerd.
in bezoekdataRepl.mdb staan alleen de tabellen met de gegevens over de bezoeken.

Op kantoor heb je de "masterdatabase" Bezoekdata.mdb
door middel van "replica" maken kun je een vers bestand (met de naam "BezoekdataRepl.mdb") bij de vertegenwoordigen op z'n notebook maken.
Om de gegevens bij de binnendienst te krijgen synchroniseert de vertegenwoordiger met de masterdatabase op de zaak. Nu heeft binnendienst en vertegenwoordiger dezelfde gegevens.

het is even uitzoeken maar bijna alles vindt op:
http://office.microsoft.com/nl-nl/access/CH062526841043.aspx

Bij replicatie extra aandacht schenken aan autonummer velden, en automatisch via VBA laten synchroniseren dmv indirecte synchronisatie

veel succes
anton

opgelost

nu blijkt dat access gewoon deze optie heeft, je maakt een replica en daarna kun je deze alijd syncroniseren. erg hndig dus.

gr manuel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan