Synchronisatie Androïd <> Outlook ... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Situatie nu:
Aparte mobiel (Samsung) en PDA (Hp Ipaq).
Synchronisatie PDA <> Outlook middels synchronisatiecentrum (Microsoft)

Situatie nieuw:
Xperia X10 (Androïd1.6)

Vraag: kan ik synchroniseren tussen Outlook en Androïd, of is daar een app voor?

Hoi,

Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Dat zou echter betekenen, dat ik het complete PST-bestand steeds synchroniseer en dat er - zeg maar - een 'androïd-versie' van Outlook op m'n mobiel zou moeten staan om dat in te lezen.
Voor zover ik weet is die er echter niet.
Het gaat dus om het converteren van de data uit Outlook, c.q. het pst-bestand naar de contactpersonen en de agenda die onder Androïd op de Xperia X10 aanwezig zijn.

Laatst bewerkt:
Geen ervaring met Andoid, maar kwam het volgende tegen;
http://www.companionlink.com/android/

Hoi,

Bedankt voor de 'link'. Ik heb hem uitgeprobeerd en deze bêta-app lijkt te werken.
Wanneer je echter de pc en smartphone hebt gekoppeld middels een usb-kabel, worden wijzigingen niet direct bijgewerkt.
Voordat ik de Xperia X10 bestelde heb ik specifiek gevraagd naar de synchronisatie met Outlook bij Vodafone .... het zou geen enkel probleem zijn.
Ik werk al jaren met Outlook i.c.m. een losse mobiel en een aparte PDA (HP iPaq); die laatste is echter 'gedateerd' (zo'n zes jaar oud) maar werkt overigens nog perfect. Alleen de rubberen strips aan de zijkant zitten los en de batterijklep zit met plakband vast .... :rolleyes:
Dus wilde ik overstappen naar een smartphone waarin e.e.a. gecombineerd kan worden.
De Xperia X10 is inmiddels weer retour Vodafone en ik wil vooralsnog toch verder met een toestel met Windows Mobile.
Ik opteer voor de HTC HD2 .... iemand ervaring hiermee?

Ik heb zelf de HTC HD2 en ben zeer tevreden over dit toestel. Synchroniseren gaat prima, moet alleen nog kijken of het mogelijk is twee agenda's te synchroniseren. (privé en werk) Er schijnt zelfs een android rom in omloop te zijn, maar ik ben eerder benieuwd naar de Windows phone 7 en anders blijf ik bij Windows mobile 6.5. Er zijn heel veel mogelijkheden met dit toestel. De camera maakt ook zeer mooie foto's. (5MP)

Hoi,

Ha kijk.
Ben benieuwd hoe het 'retourverhaal' bij Vodafone afloopt.
Heb dinsdag de Xperia geretourneerd en zojuist maar eens gebeld .... ze wisten (nog) van niks.
De bedoeling is dat de verlenging van mijn abo ongedaan wordt gemaakt en dat ik opnieuw een verlenging kan regelen met een nieuw toestel ....
Afwachten dus maar :o

Ik heb zelf de HTC HD2 en ben zeer tevreden over dit toestel. Synchroniseren gaat prima, moet alleen nog kijken of het mogelijk is twee agenda's te synchroniseren. (privé en werk) Er schijnt zelfs een android rom in omloop te zijn, maar ik ben eerder benieuwd naar de Windows phone 7 en anders blijf ik bij Windows mobile 6.5. Er zijn heel veel mogelijkheden met dit toestel. De camera maakt ook zeer mooie foto's. (5MP)
De HD2 zou zelfs aanvankelijk Android krijgen, maar dit is op het laatste moment niet doorgegaan, waarschijnlijk doordat MS aan HTC een aanbieding hebben gedaan die ze niet konden weigeren. Anyway, die android-rom werkt maar half. het draait, maar dat is dan ook alles. Een hoop drivers zijn er niet, dus het merendeel van de hardware wordt niet ondersteund. Er waren in het begin ook geluiden dat de HD2 Windows Phone 7 zou krijgen, maar dat blijk helaas ook niet op waarheid gebaseerd te zijn.

Het aantal megapixels zegt niets over de kwaliteit van de camera. En sowieso is de camera (aanzienlijk) slechter dan de Xperia X10 van TS.

Hoi,

Ha kijk.
Ben benieuwd hoe het 'retourverhaal' bij Vodafone afloopt.
Heb dinsdag de Xperia geretourneerd en zojuist maar eens gebeld .... ze wisten (nog) van niks.
De bedoeling is dat de verlenging van mijn abo ongedaan wordt gemaakt en dat ik opnieuw een verlenging kan regelen met een nieuw toestel ....
Afwachten dus maar :o

Hoe lang is het geleden dat je het toestel van Vodafone hebt gekregen? Langer dan 7 werkdagen? Want dan zou je nog wel eens tegen problemen kunnen oplopen. Zo niet, dan moet het goed gaan. Je verlenging wordt waarschijnlijk niet ongedaan (dat moet binnen 48 uur geloof ik) gemaakt, maar je krijgt gewoon een ander toestel, de HD2 dus.

Voor zover het werkt, tsja. Je active sync werkt het inderdaad gewoon prima. Alleen zijn er wel van verbindingsproblemen. Als je wil dat er automatisch gesynchroniseerd wordt, werkt dat op de een of andere manier niet altijd.

Maar jij wil het gewoon ouderwets via active sync doen, en daar heb ik geen problemen mee ervaren. Ik gebruik de HD2 sinds december. Ook via Vodafone.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan