Synchronisatie contacten tussen Outlook werk en Outlook prive

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbastiaa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Beste experts,

Via mijn werk gebruik ik een laptop met Outlook 2010. Tevens gebruik ik een smartphone Sony (Android 4.04) waar ik ook emails, agenda en contacten naar toe synchroniseer door een koppeling met de exchange server van het werk.

Graag zou ik ook alleen de contacten synchroniseren met mijn prive pc. Daarop draait ook Outlook 2010. Emails en agenda hoeven niet gesynchroniseerd te worden.

Ik heb hier al een tijd naar gekeken, maar ik kom er niet uit.

Dus als iemand een idee heeft voor een bepaalde setting van de Outlook, of via de smartphone dan hoor ik dat heel graag. Liever niet nog extra synchronisatie software, maar als dat de oplossing is, dan zal ik er ook naar kijken.

Alvast ontzettend bedankt voor de ideeen.

Groet,

Peter

Hallo Peter. Volgens mij moet je eerst alleen je contacten overzetten naar Gmail d.m.v een .CSV bestand. Afin kijk en lees meer hierover. Ik heb zelf niet zo'n toestel, maar wellicht is dit interessant voor je. Klik

Veel succes. ;)

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Waarschijnlijk heb ik niet 100% duidelijk uitgelegd. Het lukt me wel om eenmalig de contacten te kopieeren. Liever wil ik het echter permanent synchroniseren, zodat ook wijzigingen worden meegenomen.

Alvast bedankt.

Peter

Uit je eerste bericht:
Dus als iemand een idee heeft voor een bepaalde setting van de Outlook, of via de smartphone dan hoor ik dat heel graag. Liever niet nog extra synchronisatie software, maar als dat de oplossing is, dan zal ik er ook naar kijken.

Dan nog deze anders zou ik het niet weten. klik

Heb je wel een backup. ;)

Hallo,

Het is me gelukt om de contacten eenmalig via een CSV te uploaden naar GMAIL. Op die manier is het ook op op de Outlook van mijn prive pc te krijgen. Ik kan nu synchroniseren.

Mijn werk pc en mobiele telefoon zijn rechtstreeks op de Exchange van werk aangesloten. Zij zijn dus altijd in sync en dat wil ik niet veranderen. Om de contacten dus ook op mijn thuis pc te krijgen moet ik dus GMAIL updaten. Maar dat is nu nog handmatig. Ik ben bang dat als ik mijn mobiel laat syncen met GMAIL dat er wellicht wat mis gaat met de Exchange koppeling van het werk.

Misschien denk ik te ingewikkeld. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet,

Peter

Oh ja listig ik begrijp ik het. Mooi dat het is gelukt met Gmail. Vraag je systeembeheerder hoe het zit en vraag of je jou mobiel kan laten syncen met Gmail. Ik hoop dat dit los staat van je exchange server. Maar ik kan er verder niets over terug vinden. Nog even meedenkend. Mail is toch prive, al gebruik je het voor je werk. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan