synchronisatie email smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Ik heb een smartphone samsung s5 neo. Tot voor enkele maanden terug werd mijn mailbox in mijn smartphone automatisch geleegd, wanneer ik de mails via mijn desktop binnengehaald had (had ik zo ingesteld). Sinds enige tijd gebeurt dat niet meer, terwijl de instellingen nog hetzelfde zijn. Ik moet ze nu dus steeds handmatig verwijderen en goed in de gaten houden dat ik geen mails verwijder die ik nog niet via mijn pc binnen heb gehaald.
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

B.v.d.

Misschien een kwestie van een vinkje of zo bij je instellingen, bijvoorbeeld berichten op de server achterlaten, wel of niet.

Heb je toch nog eens iets verander met systeemherstel of zo, of iets met je smartphone gedaan. Er is kennelijk iets niet goed met het synchroniseren.

Als dat het niet is. Maar om welk programma gaat het, welke Windows mail ? of andere mail ? is het, er zijn tientallen mail programma's, welke provider enz enz.

Kijk eens even daar: In de instellingen van je mailaccount kun je ergens instellen dat je de berichten pas na een bepaalde tijd mag verwijderen van de server. Je kunt ook “nooit” instellen.

Ik weet het niet zeker, je kunt volgens mij ook een week of een maand ergens invullen. Ik kan het niet controleren voor je.

Of kijk even op de website van Samsung, zoiets als deze.

https://handleidingen.vodafone.nl/w...ties/e-mail/de-telefoon-instellen-voor-e-mail

Laatst bewerkt:
Provider is Telfort en mailprogramma wondows live mail.
Ik had op mijn telefoon ingesteld dat mail daar verwijderd moest worden op het moment dat ik mijn mail op mijn pc had binnengehaald. Ik kan alleen niet meer vinden waar dat was bij de instellingen. Het is overigens een tijd goed gegaan, maar nu al een tijdje niet meer.
De enige instelling die ik kan vinden is het verwijderen van de mail van de server zodra de mail uit de inbox wordt gehaald of nooit, maar dat heeft volgens mij niets met mijn 'probleem' te maken.

Dat overweeg ik ook op termijn, maar dat neemt niet weg dat ik nu wel eerst mijn 'probleem' opgelost wil hebben

En deze.

Maak je gebruik van de standaard app Email? Of gebruik je outlook? In geval van de app Email:
open de app, ga naar instellingen, klik op je emailadres, daar staat ergens "periode voor synchronisatie", als je dat verandert in "alles" of "1 maand" of helemaal niet of wel, wat dan ook, zijn ze wel/niet ineens verdwenen.

En dat kan ik nu juist niet vinden...Ik zie alleen maar synchronisatieschema en dan de keuze uit handmatig of per 15 min. etc.
Ik gebruik de standaard app.

Laatst bewerkt:
Dank voor je inspanning, maar ik heb geen e-mailaccount dat door outlook wordt aangestuurd. Dus niet eindigend op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com

Kun je gaan naar mappen en dan berichtregels opstellen in Windows Live mail.

Dat zal ik proberen wanneer ik a.s. weekend weer thuis ben. Mocht ik dan vragen hebben dan plaats ik die weer hier ok?

Ja is oke. Ik doe even een klein voorbeeldje erbij wellicht verduidelijkt dat een beetje.

Bijvoorbeed: kopieren, verwijderen, doorsturen en nog veel meer. Succes en laat maar weten. Groet.

regels in WLM.PNG

Laatst bewerkt:
Ik heb het eens bekeken, maar geloof niet dat dit is wat ik zoek wat mijn probleem oplost. Het is iets wat ik op mijn telefoon zou moeten kunnen instellen bij de instellingen van de emailapp waarop mijn mail van telfort binnenkomt. Wat ik toen had ingesteld, en wat toen WEL werkte, was dat zodra ik mijn mail thuis op mijn pc binnenhaalde dat dan ook gelijk de mails uit de emailapp van mijn telefoon verwijderd werden. Die instelling had ik eerst, maar dat is op de een of andere manier verdwenen en ik kan het ook niet meer terugvinden. Het kan ook zijn dat dit niet meer mogelijk is, maar dat wil ik dan wel zeker weten, want dan hoef ik ook niet meer te zoeken....

Heb je al eens geprobeerd de mail app te verwijderen, opnieuw te installeren en opnieuw in te stellen?
Als er iets blijft hangen wat dit probleem blijkbaar veroorzaakt ben je mss dan wel kwijt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan