Synchronisatie klok XP klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemboem

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
100
hoi,

ik snap er niets meer van. Mijn windows XP heb ik op automatisch synchroniseren gezet, echter het is nu in het echt iets over vier, maar op mijn PC zegt ie 10 voor 5. Een uurtje of 2 geleden stond ie nog goed. Hoe kan dit?
 
Het kan goed zijn dat je cmos batterijtje op het moederbord zijn beste tijd heeft gehad..
Deze moet je dan vervangen..

Of je zit op de verkeerde time server, dubbelklik het klokje in je sys tray en klik "Internet time" en vink "automatisch synchroniseren"aan en de server moet zijn "Time.Windows.com"

Er zijn ook Windows systemen bekend die hoe dan ook door een (harware of driver) foutje altijd voor of achter lopen na een tijdje, mensen met dit euvel zijn over het algemeen goed geholpen met
http://www.download.com/3001-2350_4-10316305.html
:)
 
Laatst bewerkt:
het moederbord is denk ik jaartje of 3 oud.

Heb de timeserver idd op die van Windows staan. Hij loopt volgens mij al niet meer helemaal lekker sinds het installeren van wat nieuwe componenten. Zal dat programmatje eens installeren...

heeft het niet helemaal lekker zijn van de batterij verder nog problemen?

overigens nog een vraag, zo'n batterij is dat een oplaadbare of gewoon een normale (zoals bijv in horloges ed zitten). Overigens lees ik net ergens dat de CMOS batterij alleen gebruikt wordt indien de PC van het lichtnet afgehaald wordt. De mijne heeft echter constant spanning?
 
Laatst bewerkt:
Als je computer 24/7 aan staat zal het wel niet aan de batterij liggen..
Heb je de service voor time sync wel aan staan, start uitvoeren services.msc zoek bij de W naar Windows Time(ik heb engels) dubbelklikken en kijken of hij gestart is en de opstarttype op auto staat.

:confused:

ps. zover als ik weet als je de computer uit zet "power down" gaat je batterij in ook al steekt de stekker in. Dat is zo'n grote knoopcel en is niet oplaadbaar wordt alleen uitgeschakeld als er power is op je moederbord.. sommige batterijtjes gaan gewoon minder lang mee, noem het maar fabrieksfoutje.. Die van mij zit er al 5 jaar in en heeft daarvan 1 jaar op stal gestaan tussendoor en is nog goed.. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan