Synchronisatie probleem geluid/beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Had Bose systeem aangesloten op TV met bijgeleverde scart kabel met aan de andere kant een ronde meer pin (volgens mij is dat S-video) en een gele tulp.

Maar de aansluitingen van mijn nieuwe Philips TV 42PFL7403 zijn nagenoeg niet verzonken waardoor de scart er niet meer achter past.

Heb nu een component kabel en beeld e.d. goed. (wel gevoelig als je de stekker draait krijg je andere kleuren...).

Maar het geluid en het beeld lopen niet meer synchroon.
Meerdere DVD's geprobeerd maar allen zelfde euvel.

Wat zou hier aangedaan kunnen worden ?

Het zou kunnen dat het tijd kost om het component signaal weer te geven, en dat daardoor die out of sync ontstaat. Maar dat zou niet mogen..

Wat voor Bose systeem is het? Misschien kun je daarin een delay instellen voor audio (als beeld nu later dan geluid komt). Tulp-plug: Er bestaan haakse tulp-pluggen. Misschien past die achter de Scart..

http://www.conrad.nl/goto/?product=302848

Laatst bewerkt:
Update

Wel nieuwe software ontvangen maar er zou een optie moeten zijn zoals hieronder door Bose omschreven maar deze nog niet gevonden, morgne nog eens proberen met een andere DVD.

Indien u een Bose 321 serie 2 bezit is er in de nieuwste software een mogelijkheid tot aanpassing terug te vinden onder de knop settings tijdens het afspelen van een dvd.
Deze optie heet: Geluidsvertraging, hiermee kunt u stapsgewijs de geluidsvertraging gelijkzetten.

Ik heb ook geen optie voor geluidsvertraging. Zou dat mischien in de volgende update zitten?

Ik heb vorige week een nieuwe cd gekregen van Bose.
Hier schijnt het nu wel in te zitten maar had dit nog niet gecontroleerd.
Dus nu maar even gedaan want had dit probleem o.a. S.i.Rosso/Marco B. die nu op TV is.
Ja de knop geluidsvertraging is erbij gekomen en op stand 3 is het heel vele beter.
Dus even aanvragen bij Bose...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan