synchronisatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scheveningertje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Hallo,

Ik heb een probleem, ik heb hier een netwerk gehad met een windows xp / server 2003 opstelling.
Hierin was de roaming profiles en het redirecten van de documenten actief naar de server.
Nu heb ik pas een migratie gedaan naar server 2008 met precies diezelfde functies.

Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de link naar de oude server eruit.
Ik heb alle temp files verwijderd, ik heb via deze computer >> extra> >> synchroniseren ook de oude server eruitgehaald maar hij blijft met de melding komen: offline werken.... Dit omdat hij natuurlijk die oude server niet ziet.
Feit is dus op het moment dat hij die melding geeft hij ook de verbinding naar den ieuwe server eruit gooit, dit is te verhelpen door handmatig even te Syncen.
Vervolgens functioneert alles weer tot 10 minuten later die melding WEER terugkomt.
Iemand een idee hoe ik nou die hele configuratie van die oude server uit het XP systeem kan krijgen?

Tevens krijg ik ook continu een melding: verbinding maken met remote.'domein'.nl
Deze melding krijg ik als Outlook openstaat met de verbinding naar de Exchange server.
Het vreemde is als ik het juiste wachtwoord intik hij dit niet slikt.
Resultaat is dus dat ik rechtsonderin 'wachtwoord vereist' zie staan en de email dus ook niet meer wordt opgehaald vanaf de Exchange server.
Helaas is ook nog vervelend dat hij dit niet altijd doet, soms is het ook zo dat als ik de aanvraag annuleer hij ineens weer verbonden is en wel zijn mail ophaalt.....

Let op, dit gebeurd dus terwijl de gebruiker op het domein inlogt!

Ook hiervoor hoop ik dat iemand een oplossing heeft!

Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens zo iets bij de hand gehad met een PC die van een bedrijf kwam met een server2003-connectie, maar dus geen nieuwe server-2008 installatie. Alles dat met die server2003 te maken had moest eruit, maar ik hoefde me dus niet druk te maken over een nieuwe server installatie. Ik heb dat toen opgelost door alle server-software die er op die PC stond te verwijderen (via Start-Instellingen-Configuratiescherm-Software) en door alle services die met Server2003 te maken hadden te disablen. Dat loste het probleem op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan