Opgelost Synchronisatie software met behoud van datum en tijd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemiddag allen,
Ik moet veel data kopiëren maar wil dat doen met behoud van datum en tijd van de bestanden.
Het gaat om 700G en is software dagen mee bezig vanwege trage verbinding.
Heb freefilesync in mirror stand geprobeerd (want wil dat bij de destination ook bestanden verwijderd worden als ze bij de source er niet zijn). Maar deze kopieert niet datum en tijd mee.
Robocopy zou kunnen maar ik kom er niet uit met de juiste switches. Én ik zie van tevoren niet welke bestanden wel en welke niet gedaan worden. Geen mooie grafische interface.

Nou bedankt! En fijne kerst nog.

Probeer SyncBack Free eens. Kan wat lastig zijn de eerste taak met de juiste instelling te maken, maar bij jou moet dat lukken.

Total Commander? Als shareware nog te gebruiken. Met compare directories van 2 bestandslocaties simpel mee te synchroniseren.

@Senso heb een test gedaan maar ook SyncBackup doet behoudt niet de data en tijden. Of het moet nog een optie zijn die ik niet gevonden heb, maar deze valt nu ook af.

Total Commander zou ik kunnen proberen @route99 . Had er even naar gekeken en vond de synchronisatie functie verwarrend. Want wil niet dat de bron bestanden iets overkomt. En bij de bestemming moeten ook de bestanden verwijderd worden als ze bij de bron niet meer bestaan.

behoud van datum en tijd van de bestanden
Over welk type bestanden en datums heb je het dan? Aanmaakdatum, datum gewijzigd etc. Lijkt mij zeer lastig om dit goed te krijgen.

Ik gebruik Allway Sync en dat was betaald en nu overgenomen door GoodSync of zoiets . Bij de 'nieuwe' versie kun je 100 bestanden (is niets) in trial proberen. Kun je proberen. Weet niet of de oude versie (Allway Sync) nog te downloaden is en dan zonder sleutel nog werkt. Is ook te proberen!

Allerlei bestanden, jpg, docx, pdf, psd, et cetera. Nu hebben ze bij de destination directory allemaal de (gewijzigde) datum van bijvoorbeeld vandaag.
Misschien heb ik de oplossing gevonden met robocopy met commando:
Code:
robocopy D:\SourceDirectory\ D:\DestinationDirectory /mir /sec /secfix /v

Allway Sync zal ik ook proberen, bedankt!

Lijkt mij goed. De 'Gewijzigd op' datum wordt overgenomen.

robocopy "I:\BRON B\ " "I:\DOEL D " /mir /sec /secfix /v

Let op de extra spaties.

geprobeerd maar de file date en time worden toch dezelfde als bijv vandaag :-( Hè wat lastig.

Weet je dat wel zeker? Kijk met bestanden van vandaag of even verplaatste bestanden wijzigt de aanmaakdatum maar niet de datum gewijzigd. Ik heb dit getest met 3 willekeurige oude bestanden (jpg, pdf, excel-file) naar de bron te kopiëren, kijk de datum gewijzigd na en daar staat 11/02/23, 11/08/23/ en 27/07/23 was ook zo op de oude locatie en voer Robocopy uit en kijk dan in het doel en de datums gewijzigd komen volledig overeen met de bron (dus ook 11/02/23... etc.) en zijn niet gewijzigd naar vandaag.

Hoi @Senso , ik plaats hier een paar schermprintjes. Van de bron en van het doel. Daarbij zie je dat de datum gewijzigd is veranderd. Dat is niet de bedoeling.
Ik verwacht dat het met de mappings te maken heeft.
De bron is een cloud drive, het doel is Sharepoint. Dit via het programma RaiDrive een mapping naar gemaakt.

bron S schijf:
2023-12-27 10_23_33-212990151 ws05 - AnyDesk.jpg
doel Z schijf:
2023-12-27 10_25_41-212990151 ws05 (Pavo) - AnyDesk.jpg

Vervelend.
TC kan het wel mits je een vinkje goed zet:

1703673587396.png
Resultaat:

1703673457564.png

PS: Als ik een webdav server mount (Linux) onder Win10 en dan met lokaal onder die Windows sync, dan heb ik het met de standaard TC settings geen probleem. Laatst zo nog een migratie gedaan van documentaire (archief) materiaal, waarvan het behoud van de datum ook nodig was.

Maar als ik in TC het vinkje niet zet dan heb ik onder Windows lokaal hetzelfde probleem, het OK-voorbeeldplaatje was van lokale schijf naar USB-stickje, net getest.

Heb ff gegoogeld naar dito ervaringen bij TC: https://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=75817
De rest van de discussie daar heb ik niet gecheckt.

En zoals altijd: Test het zelf eerst met data die geen kwaad kunnen.

Dank je wel @route99 voor je moeite!
Kan je me vertellen hoe ik
1. TC instel dat bestanden bij de doel schijf ook verwijderd worden?
2. TC instel met mirror dat bij de bron niets veranderd

Neem aan dat ik bij doel schijf alles moet verwijderen voordat ik TC weer start.

@damnsharp
Mijn syncs waren super simpel: "Rechts lokaal" moest geüpdate worden met wat er "links op webdav" stond.
TC ondersteunt webdav via een plugin en dan via zo'n dual pane interface syncen, werd dit aantrekkelijker dan andere tools.
Ik gebruik verder TC weinig, ik had altijd nl Multi Commander (helaas geen webdav), dat zul je dus zelf even moeten checken wat je zelf specifiek wilt doen, maar dat zul je vrijwel zeker bij andere tips ook altijd doen.
Er staan al wel tips van bijv. @kostenzer hier op het forum: https://www.helpmij.nl/forum/threads/back-up.882323/#post-5689389 die kan je vast veel meer vertellen.
En met wat trefwoorden aanpassen de bekende weg naar: https://www.google.com/search?q="total+commander"+handleiding

Laatst bewerkt:
Het resultaat in post 12 is onlogisch. Kijk mappen moeten opnieuw worden aangemaakt dus dat daar de datum wijzigt vind ik logisch. Maar dat datum van bestanden wijzigen is heel vreemd en onlogisch.

Als die van route99 functioneert dan kun je die gebruiken. Dat moet dan voor jou in te stellen zijn. Lukt dat niet, blijft nog Allway Sync.

Neem aan dat ik bij doel schijf alles moet verwijderen voordat ik TC weer start.

Als TC goed is zou die het verschil in bron (datums) door moeten hebben en het doel moeten aanpassen. De bron is niet gewijzigd! Immers het is, maak doel gelijk aan bron!

Nou, heb TC getest en Allway Sync maar ook deze geven bij de gesynchroniseerde doel bestanden de datum en tijd van synchronisatie weer.

Tjsa... en nu. Ik weet het niet meer ... vermoedelijk ligt het aan of RaiDrive die de drive-mappings maakt of Sharepoint.

vermoedelijk ligt het aan of RaiDrive die de drive-mappings maakt of Sharepoint
Kun je met de webdav plugin van TC daar ook inloggen? Das wat ik doe op de webdav server, maar ik heb geen sharepoint, dus dat deel kan ik niet testen.
PS: Heb je in TC het vinkje ook gezet bij copy original date?

1703694653176.png

De-installeer voor de zekerheid RaiDrive.

Ha @route99 ik heb inderdaad het vinkje gezet maar volgens TC is dat alleen voor de directories. En ja die data/tijden worden goed overgenomen! Dat ben ik vergeten te schrijven zie ik. Maar de losse bestanden daarvan worden de datum en tijd gewijzigd.
Dus met TC ben ik er bijná! ;-)

@Senso die ViceVersaPro software heb ik ook getest, dank je voor de link! Het is heel fijne software en ik zal dat bedrijf een mail sturen, wellicht hebben zei een oplossing ervoor of kennen ze het probleem. Dus dank! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan