Synchronisatie van telefoon met computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Samson

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Ik heb een windows telefoon HTC 8x en die wil ik met mijn outlook op mijn vaste PC laten synchroniseren. Het gaat alleen om de agenda's over te zetten vice versa. Wie kan mij helpen. Mvg Bert

Bert, wat jij wilt werkt heel mooi in al zijn facetten. Je hebt outlookconnector nodig. Download de juiste versie (afhankelijk van je besturingssysteem). Ik heb htc titan windows versie 7.8. Ik weet niet wat je er allemaal van kent. Anyway, jouw ingrediënten worden: een Hotmail of outlook account, progje Zune en outlookconnector. Je Phone tracen? ; kijk op website www.windowsphone.com.
Het is wow. Nee het is WOOOW!! Ik hoor graag of het je lukte. HG Jan

Synchronisatie wat te doen?

Beste Jan,

Ik heb een windows 7 pakket draaien op mijn computer. Wat moet ik nu concreet doen?

Mvg

Bert

Synchronisatie wat te doen?

Ik heb ook HTC Sync manager geinstalleerd op mijn computer. Die roept echter, terwijl ik de telefoon aansluit, dat hij geen telefoon kan ontdekken. "No phone connected". Hoe ga ik dit oplossen?

Hoihoi Bert,

HTC sync schijnt te werken als je de NL-versie skipt en een Engelse versie gebruikt –kun je lezen op internet. Ik heb ook ooit kennis gemaakt met htc sync en weet alleen nog dat ik die kant niet op wilde. Wat jij concreet moet doen weet ik niet, het ligt aan je behoefte en onderweg naar de invulling van die behoefte zijn er 100 zaken die om een besluit vragen..(..).

Het is hier niet de plek om via vraag en antwoord een manuel online te zetten voor de 100-den mogelijkheden/ werksystematieken die er zijn. Om je idee te geven, bij mij zit het (ongeveer) zo: Ik heb mijn live account ingezet (op de HTC) om agenda en adressen en taken op te zetten (mail ook trouwens) HTC<>-outlook/hotmail.com <>_HTC. Heb je data ccount niet dan moet je dat aanmaken. Mogelijk alleen om de verbindingen te leggen en te testen. Je kunt op windowsphone daarna net zoveel accounts tegelijk instellen als je maar wilt; meerdere live accounts (dus meerdere agenda's), Linkedin accounts, gmail, gewoon alles wat je wilt. Je kiest echter eerst 1 (goed over nadenken welk) account (outlook of Hotmail) om de verbinding te leggen tussen windowsphone-en liveaccount. Daarna, via outlook connector, maak je de link tussen jouw account en outlook2010 (of andere versie).

Outlook connector is een progje en daar schreef ik al over.

Zodra de HTC aan een outlook/ of Hotmail account hangt en via de outlookconnector aan outlook2010 (gebruik ik), gaat alles vanzelf. Met outlook immers breng je alles(!!) samen; al de agenda's die je beheerd of deelt of die andere met jou delen, (email)adressen, phonenummers, phone boeken, etcetc. Maak gewoon testjes. Stel je gebruikt een gedeelde agenda (met collega;s) in outlook of wilt dit gaan doen, dan gebruik je daarvoor je hoofdaccount. Je kunt vervolgens de agenda van bv. je partner ook inzien ( zo doe ik dat) om te zien of je afspraken met je collega;s kan accepteren. Laatst genoemd zie je super snel op je HTC, doch evengoed (even leren)kun je jouw outlook raadplegen. Stel sommige items deel je met collega's en partner en andere alleen met collega’s. Zien wanneer je zaken kunt inplannen stelt je in staat de scherpste bochten te maken.. Je kunt afspraken in de agenda van je partner zetten, je kunt de afspraken zien die je partner reeds heeft gemaak (niet met jou) en dus wanneer je partner voor jouw of je team niet beschikbaar is. De gedeelde agenda, is een bekende outlook service, doch met de HTC wordt dit een supertool. De HTC maakt onderscheid tussen de diverse agenda's via kleurtjes, dat doet ie zelf (net als outlook)! Je zet onderweg afspraken via je HTC vast en op je bureau gekomen zie die al staan in jouw outlook. Op je bureau zet je andere afspraken (ook tickets, facturen etcetc) in je agenda via outlook. Even later zie je ze dan ook in je htc en geeft jouw HTC herinneringen mbt tot de agenda items synchroon met outlook, tegelijk met de meldingen die via outlook komen.

Eventuele andere telefoons hang ik met alleen via de kabel (of bluetooth) aan outlook, voorzie ze binnen tellen van een andere telefoonboeken en taken, afhankelijk van de reizen, taken en trips die gemaakt worden. Eu...nergens om doch dit boeit mij al meer 15 jaar en vele phonesuites, soorten phones via belutooth enof kabeltjes kreeg ik al werkend. Mijn punt de windowsphone en meer bepaald de HTC is uitermate geschikt voor allerlei vice versa outlook agenda gefroebel en dus zekerrr een heel goede keuze. Het instellen en hoe jij wilt werken daar is geen handleiding voor. Je doet dat zelf instellen naar behoefte en wellicht besef je dat die behoefte morgen anders zal zijn dan vandaag. Namelijk zodra je aan de vele functionele mogelijkheden begint te ruiken begin je automatisch je werksystematiek bij te stellen..(..)

Verder heb je zune nodig (ander hoofdstuk!). Let op Zune kan ook wel draadloos syncen , ik heb echter gekozen om de htc via de kabel aan zune te hangen en al de rest met de htc draadloos te doen. De windowsphone site (doe je ook draadloos). Dit zijn zaken die zijdelings te maken hebben met al de sync activiteiten, je komt daar in stap 2 aan toe. Het is een syncen van pc en htc niet via cloud en soms wenselijk. HG Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan