Synchronisatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter joeya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joeya

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Beste gebruikers,

Ik heb een probleem met Windows Small Business Server 2003.
Er zijn gebruikersprofielen gemaakt voor alle gebruikers. Als de computer wordt afgesloten,
gaat de computer 'Mijn Documenten' synchroniseren.
Als er wat verwijderd wordt door de gebruiker en de prullenbak wordt leeggemaakt is het weg. Bij het opnieuw aanmelden, staan deze bestanden er gewoon weer.

De beveiliging per map van de user is:
Administrators (\domein\Administrators)
Gebruikersnaam (gebruikersnaam@domein.local)
SYSTEM

Hoe moet ik het instellen dat deze bestanden niet teruggezet worden?

Dank je wel.. Wanneer er meer informatie nodig is, laat het me weten.

Mvg,
Joey

Ik neem aan dat de documenten van de gebruikers op de server worden opgeslagen.
In dat geval ga je op het werkstation naar "deze computer", "Extra", "Mapopties" tabblad Off line bestanden en vink daar het synchroniseren uit.

Moet ook ergens in de GPO ingestelt kunnen worden, maar ik heb op dit moment even geen toegang tot een 2003 server.

Groetjes,
Neleke

Laatst bewerkt:
OK. Dit ga ik vanavond proberen, omdat er op dit moment op de werkstations gewerkt wordt.
Dit geeft verder geen problemen met als er gewerkt moet worden op een ander werkstation toch?
Doordat alles op de server staat..

Dit is helaas niet de oplossing. De bestanden worden nog steeds teruggezet, wanneer ik dit uitvink..
Ik heb het nog niet geprobeerd met administrator rechten.. Moet ik dat nog proberen?

Groetjes
Joey

Even een paar vraagjes;

Hebben de gebruikers een "zwervend profiel"
Heeft iedere gebruiker een eigen "homedrive" op de server en wordt de map mijn documenten geredirect naar die map?

Groetjes,
Neleke

Hoi Neleke,

Ja, de gebruikers hebben een zwervend profiel.
En een homedrive? Ehm, ik weet wel dat ik een path heb opgegeven..bij eigenschappen van gebruiker en vervolgens Profiel...

Kijk eens of er in de profielen van de gebruiker een map "mijn documenten" zit.
Wat geven de eigenschappen van mijn documenten, op het werkstation, aan bij lokatie van de bestanden?

Zorg er voor dat de documenten van de gebruiker NIET in de profielmap worden opgeslagen. Maak voor de documenten een aparte map aan. Dit doe je in het tabblad profiel van de gebruiker, in de AD. Zelf kies ik altijd voor "H: verbinden met \\server\datamap\%username%. Ook de profielen sla ik op in een eigen map Proefielpad: \\server\profielen\%username%

In het GPO van de gebruikersgroep geef ik bij folder redirection (mapomleiding) bij mijn documenten: "Instelling: standaard: alle mappen naar dezelfde locatie omleiden." "Locatie van de doelmap: Naar de basismap van de gebruiker omleiden"

Hopelijk kom je nu iets verder,

Groetjes,
Neleke

Beste Neleke,

Ik heb het geprobeerd wat je zei..
Maar ik krijg het niet als standaard map ingesteld...

Als je dus opnieuw aanmeld pakt hij dus gewoon weer de Mijn documenten in de map Users..
Mapomleidingen heb ik gedaan, instellingen veranderd bij Profielen.

Ik heb ook de map profielen en documenten (Die ik net heb aangemaakt) gedeeld..Of hoeft dat niet persee?

Mvg,
Joey

Begin eens, in je AD met het maken van een Organisatie-eenheid in de domeincontainer.
Maak hierin nu een groep aan en een gebruiker. maak deze gebruiker lid van de groep. en geef voor de gebruiker de juiste paden op. maak nu de policies voor deze Organisatie-eenheid.
de mapomleiding vind je in:
gebruikersconfiguratie, windowsinstellingen.
Houd er wel rekening mee, dat een zwervend profiel "heen en weer" gekopieerd wordt van server naar werkstation en andersom.

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik was het hele weekend weg.

Groetjes,
Neleke

Oke, fijn dat je nog reageerd :-)

Maar, door een groep te maken, kan ik dan nog wel aparte
postvakken maken via Exchange? Want elke gebruiker heeft zijn/haar eigen postvak,
en geen algemeen postvak.

Groeten,
Joey

Ik werk zelf niet met Exchange, maar met outlook via terminal client. op de partitie die ik gebruik voor de medewerkers (hier staat ook hun homedrive) heb ik een map "Mail" deze map is voor iedereen toegankelijk, maar op de onderliggende gebruikersmap heeft alleen deze gebruiker wijzigings rechten.

Groetjes,
Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan