Synchronisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regenspurg

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Via mijn Bose SoundTouch 10 (wifi) speel ik mijn muziekbestanden én luister naar Spotify.
Maar zodra ik Mp4 bestanden afspeel of youtube dan loopt het geluid en beeld niet synchrone.
Geluid loopt een krappe 4 seconden achter en dat is erg storend.
Wie weet hier een oplossing voor?
Graag de oplossing naar: Modedit: Emailadres uit privacy overwegingen verwijderd.
Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een forum, dus oplossingen op vragen worden gewoon in de draad gepost, lijkt mij. Niet dat ik die nu al heb, want daarvoor geef je volgens mij toch wat te weinig informatie. Om te beginnen: muziek afspelen gaat goed, zeg je, maar video met beeld en geluid dus niet. Dan is het wél belangrijk dat wij weten welke apparaten je dan gebruikt, en hoe die verbonden zijn.

Mijn geluidsysteem is van Bose.
Twee SoundTouch 10 boxen en die werken via WiFi en kunnen ook naar Bluetooth overgeschakeld worden.Via WiFi kan ik streamingsdiensten als Spotify en diverse radiostations beluisteren.
Gaat uitstekend.
Ook mijn eigen muziekbestanden (Mp3) via Bluetooth, maar zodra ik een Mp4 bestand wil afspelen dán lopen beeld én geluid niet synchrone en dat gebeurt ook bij YouTube.
Het geluid loopt dan een kleine 4 sec.achter met beeld.
EN wat moeilijk is dat contact krijgen met Bose heel moeilijk gaat, wel regelmatig aanbiedingen in mijn mailbox, maar deze vraag beantwoorden, ho maar.
Heb al diverse sites op internet afgestruind, maar kan niets vinden.
Bert Regenspurg

Modedit I.v.m. privacy uw emailadres verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet nodig je mailadres hier te noemen. De communicatie gaat via het forum, en de kans op spam is vrij groot als je open en bloot je mailadres plaatst. We zijn immers ook niet geïnteresseerd in je huisadres.

Synchroon lopen van beeld en geluid zou via wifi zonder problemen moeten verlopen.
Vermoed dat je het hier dan over bluetooth verbinding gaat bij het afspelen van mp4 bestanden.
Het is bekend dat er vertraging optreed met bluetooth verbindingen, voor enkel audio is dat geen probleem, maar gecombineerd beeld/geluid levert vertragingen op waardoor het dus niet synchroon loopt.
Dit ligt niet aan je bose geluidssysteem, maar bij de bronspeler. Kijk daar of je wat kan spelen met de instellingen van je vertragingstijden in de audio menu's.

Het is btw inderdaad niet raadzaam je emailadres te openbaren, uit privacy overwegingen heb ik deze uit je berichten verwijderd.

En je hebt nog steeds niet aangegeven hoe het beeld is aangesloten, en hoe je het beeld dus streamt van je bron naar de ontvanger. Je bron is vást niet de Soundtouch, en daar zit ook vast geen scherm ingebouwd... Dus: wát is de bron, welke techniek gebruik je om van de bron naar de ontvanger te gaan (geluid naar Bose, maar beeld?) We willen graag helpen, en er zijn ook zat mensen met voldoende techniseche kennis hier (dan denk ik aan Aar bijvoorbeeld).
Het helpt (jou) echt als je ook antwoord geeft op de gestelde vragen :).

Mijn bron is natuurlijk mijn computer waar ik op mijn D partitie van 1Tb mijn muziekbestanden heb staan én mijn Mp4 bestanden.
YouTube loopt weliswaar via internetverbinding.

Mijn bron is natuurlijk mijn computer
Dat is voor jou misschien natuurlijk, maar niet voor ons. Volgens mij denk je nog steeds dat elke helper standaard een glazen bol krijgt van het beheer. (Spoiler alert: dat is dus niet zo) Ik stream bijvoorbeeld meestal via de iPad Overigens zonder de door jou vermelde problemen...
Dan wordt het tijd om eens mee te delen wat dan precies die snelheid is waarmee je streamt. En of er verschil is tussen een opgeslagen mp4 en een youtube. Want die mp4 op de computer heeft natuurlijk geen last van een internet download snelheid.

Ik weet ook wel dat elke helper geen glazen bol heeft en ook dat er altijd een vertraging onstaat tussen een WiFi signaal en beeld van een opgeslagen Mp4, maar misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft.

En ook via bluetooth is er altijd een vertragingsmoment en dat er hier misschien een oplossing voor is.

Ok, dus je wéét dat er vertraging optreedt (vooral bij BT), maar jij wilt dat dus oplossen? Dan is de oplossing natuurlijk simpel: een sneller protocol ontwikkelen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :).

Tot die tijd zul je het tóch moeten doen door ons te 'voeren' met de specifieke gegevens waar je dan blijkbaar mee te maken hebt. Nogmaals: ik denk niet dat er veel mensen zijn die last hebben van dit soort snelheidsverschillen tussen audio en video.

Op zijn minst zou je eens kunnen kijken of je met ándere apparaten waarmee je kan streamen dezelfde ervaring hebt. Dus streamen vanaf een tablet of telefoon, om maar eens wat te noemen. Maar de hardware mensen zullen toch minstens willen weten wat je hardware configuratie is waarmee je streamt.
Ik kan het niet reproduceren, heb er ook nooit last van gehad noch weet ik van anderen dat die er wél last van hebben (gehad). Dus op basis van de geleverde informatie kan ik gewoon niets zeggen.

En de video's afspelen via de verbinding van pc naar TV via bijv. een HDMI is te simpel gedacht ?
En dan de tv-geluid weer naar je Soundtouch ? (al dan niet bedraad..) Hoe meer draadloos, hoe meer vertraging in mijn ogen ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan