Synchronisatiefout in Outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Ik gebruik Outlook 2013 voor m'n email accounts bij Ziggo die ik vorig jaar heb omgezet van pop naar imap.
Wat ik van de Ziggo man aan de helpdesk heb meegekregen is kort gezegd het volgende:
Mijn email wordt bij Ziggo opgeslagen EN BEWAARD in mappen die worden gesynchroniseerd naar overeenkomstige mappen in mijn Outlook programma. Alles wat ik in Outlook doe zoals items verplaatsen, deleten, toevoegen of editen, mappen aanmaken of verwijderen zie ik terug bij Ziggo en vice versa. Eenvoudig lijkt me.
Maar in alle accounts zijn zitten echter mappen met synchronisatiefouten met inmiddels honderden meldingen die ik zo nu en dan wegdoe maar ik vraag mij af of ik geen berichten kwijtraak of niet ontvang.
Ik heb wat rondgekeken op internet maar Microsoft grossiert nog steeds in ellenlange verhalen in vakjargon waar ik niets wijzer van wordt. Ook duikt steeds dat Exchange verhaal op alsof dat iets is dat ik zou moeten hebben of gebruiken.
Hebben die synchronisatiemappen enige betekenis. Ik realiseer me eigenlijk nu pas dat ik Outlook alleen maar open om mijn post te behandelen en het dan weer afsluit. Ik kan mij voorstellen dat er dan iets mis gaat met de sync.
Ideeën?

ik persoonlijk raad je aan om niet het email adres te gebruiken van je internet provider.
vaak worden die slecht ondersteunt door clients.
op mijn beurt zal ik zeggen dat je beter een microsoft account kan aanmaken.
https://signup.live.com/signup?wa=w...64620a8e372ab852f787c&mkt=nl-NL&lc=1033&lic=1

veel mail clients ondersteunen dit gewoon het best.
gmail wordt vaak NOG beter ondersteunt.

ik weet niet of je hiermee uit de brand geholpen bent.
maar het is maar een tip

Als ik iets vraag over vakanties in Duitsland dan heb ik niets aan een reactie die het probleem omzeilt door een vakantie in Frankrijk of Italië te adviseren.
Ik wil helemaal geen gratis emailaccounts van hotmail, hetnet, gmail en andere aanbieders met te weinig capaciteit. Graag een reactie op de vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan