synchroniseren met onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubens34

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2013
Ik werk met windowws 7 home premium SP1 64 bits
en heb onedrive geïnstalleerd. Ik heb een applicatie die een bestand "xx" bewerkt in de algemene zin.
Ik wil nu op ieder ogenblik een "up-to-date" copie van dit bestand hebben op OneDrive .
Ik dacht hierbij aan het synchroniseren van het bestand "xx" en het bestand op OneDrive.
Als ik het goed begrepen heb kan dit met OneDrive, alleen weet ik niet hoe dat aan te pakken....
of ik heb niet begrepen wat synchroniseren in OneDrive betekent.
Graag hoor ik hoe het een en ander werkt.

Synchroniseren is niet aan de orde. One drive is een cloud en dus is je bestand altijd en overal te benaderen, vergelijk het maar met een @hotmail, @msn, @live of een @gmail accountje. Lees ook dit even : Klik

Laatst bewerkt:
Dank gast0225 voor de snelle reactie en de link naar microsoft over OneDrive.
Zoals ik eerder schreef, ".. of ik heb niet begrepen wat synchroniseren betekent in OneDrive"
Immers als ik bij "instellingen"van OneDrive kijk dan bij tabblad "account" kan je mappen kiezen die moeten worden gesynchroniseerd.
Ik dacht dus stel ik heb een file"xx" op mijn PC en een file "xx" op OneDrive. Als ik wat aan "xx" verander dan gebeurt dit ook op de file "xx" op Onedrive,
dat is het synchroniseren volgens mij.
Dus mijn vraag moet eigenlijk zijn wat houdt synchroniseren in bij OneDrive en hoe doe je dit precies.Een voorbeeld
zou ik zeer op prijs stellen. Want hiervan heb ik geen kunnen vinden.
Maar jouw betoog begrijp ik wel alleen dat is niet wat ik zoek.

Volgens mij begrijp ik jou niet goed of misschien ook andersom, jij mij niet goed?
Je hoeft niet te synchroniseren, want als jij in Tokio op vakantie bent en je werkt op je laptop aan een bestand dat je in de cloud van OneDrive hebt 'geparkeerd' en je komt een week later thuis en je opent datzelfde bestand op je pc thuis, dan is dat bestand veranderd met de wijzigingen die jij op je laptop in Tokio hebt aangebracht zodat je thuis met de gewijzigde versie verder kunt?

Misschien bedoelde jij het volgende: (dit is een stukje tekst dat ik van een Microsoft pagina heb gekopieerd) :

Welke OneDrive-instellingen zijn standaard ingeschakeld?

De meeste computers met Windows 8.1 en Windows RT 8.1 worden ingesteld met de volgende OneDrive-instellingen:

Foto's die u met uw pc maakt (als deze over een camera beschikt), worden opgeslagen in de map van uw Camera-album. Een kopie van elke foto met een lagere resolutie wordt automatisch in OneDrive opgeslagen.

OneDrive is een standaardlocatie bij het opslaan van documenten. U kunt desgewenst een andere locatie voor een document kiezen.

Door Windows wordt een back-up van uw pc-instellingen opgeslagen in OneDrive. Als er iets ooit met uw pc gebeurt zodat u deze moet vervangen, kunt u gemakkelijk uw instellingen overbrengen naar een nieuwe pc. Zie Instellingen tussen pc's synchroniseren voor meer informatie.

Ga op de pc naar Instellingen om een van deze instellingen te wijzigen:

Swipe vanaf de rechterrand van het scherm, tik op Instellingen en vervolgens op Pc-instellingen wijzigen. (Als u een muis gebruikt, wijst u de rechterbenedenhoek van het scherm aan, verplaatst u de muisaanwijzer omhoog, klikt u op Instellingen en vervolgens op Pc-instellingen wijzigen.)

Tik of klik op OneDrive.

Hoe kan ik OneDrive overbrengen naar een andere locatie op mijn computer?

Open de Verkenner.

Houd in het linkerdeelvenster OneDrive ingedrukt of klik er met de rechtermuisknop op.

Tik of klik op Eigenschappen en tik of klik op het tabblad Locatie.

Tik of klik op Verplaatsen.

Kies een map op uw harde schijf en tik of klik op Map selecteren.

OPMERKING : OneDrive synchroniseert alleen met mappen op een station dat is geformatteerd met het NTFS-bestandssysteem, dat meestal een harde schijf op uw computer of een externe harde schijf is. Draagbare opslagmedia, zoals USB-sticks of SSD-stations, maken gebruik van een ander bestandssysteem en worden niet gesynchroniseerd met OneDrive.

Tik of klik in het dialoogvenster Map verplaatsen op Ja.

Hi gast0225,
Ik begrijp je betoog heel goed als je het hebt over "het bestand in Tokyo bijwerken en dit later thuis weer gebruiken" Maar dat is een en hetzelfde bestand dat in onedrive
staat.
En ik heb blijkbaar moeite met het begrip synchroniseren, volgens verschillende definities gaat het dan om ten minste twee bestanden die na synchronisatie dezelfde inhoud hebben.
Maar er valt inderdaad niets te synchroniseren als ik steeds hetzelfde bestand gebruik. Het grote voordeel als ik dit bestand in onedrive zet is dat het "overal" te bereiken
valt(als je toegang hebt).

Daar zijn we het dus over eens.
Mijn vraag blijft wat bedoelt microsoft dan als ik bij instellingen van onedrive mappen kan kiezen die gesynchronseerd moeten worden.

Hoi rubens 34,

Ik VERMOED dat jij de volgende situatie bedoeld:
1. je hebt een bestand in one drive staan.
2. je werkt aan een bestand terwijl je niet verbonden bent met internet
3. je wilt daarna de laatste versie overal hebben.

ALS het idd zo is,
doe dan het volgende.
1. maak alles up to date in one drive. (dat zal op je hoofd pc zijn)
2. open op je laptop/tablet one drive
3. vink alle mappen/bestanden aan (of selecteer alles) (je begrijpt me)
4.kies de optie OFFLINE beschikbaar maken.

Nu zal hij alle bestanden naar je tablet downloaden.

Als synchronisatie bij de opties van one drive is aangevinkt, dan zal de software gaan kijken (zodra de tablet een internetverbinding heeft) waar de laatste versie van een bestand staat en dat synchronisren (upload of download) met alle andere machines.

succes.

leo dh

ldh, begrijp ik nu iets niet in jouw uitleg?

Op het moment dat user op welk device dan ook in OneDrive (offline) een bestand bewerkt en bewaart en hij gaat een uur later online, dan wordt toch volledig automatisch het bestand op elk device zichtbaar? (de bijgewerkte versie).

t.a.v. gast0225

Dag gast0225,

Precies !

Ik heb op mijn 'hoofd'-pc one drive , en AL mijn bestanden staan daarin !
Ik heb (dus) niks meer aan data-bestanden op de harde schijf staan, wel programma's

Ik werk zelf met een tablet langs de weg, en als ik thuis kom, dan synchroniseert hij zelf.

Het werkt echt fijn als je in de cloud werkt! Ik kan het iedereen aanraden.
Temeer daar je dus (eigenlijk) een backup ergens buiten de deur hebt.

mvrgr,
leo dh

Dan zijn we toch net zover als we in bericht 1 t/m 6 waren, er vált niets (handmatig) te synchroniseren / dat gebeurt automatisch bij het online zijn / gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan