Synchroniseren Outllook for Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
In eerdere vragen gaf ik al te kennen dat ik problemen had met mijn mail van Apple. Hierop heb ik contact gehad met de provider en die gaf te kennen dat veel mensen problemen hebben om de accounts goed in te stellen. Een beetje vreemd wellicht, maar goed ik wil graag goed gebruik kunnen maken van het e-mail verkeer en ben derhalve overgestapt naar Outlook for Mac.

Het e-mail verkeer werkt weer naar behoren, maar het synchroniseren van mijn agenda krijg ik nog niet voor elkaar.

Wie heeft een site of handleiding hoe ik het beste mijn agenda van Outlook kan synchroniseren?

Boerman

Eerst een paar basisvragen:
Wat voor mail-server wordt gebruikt? Doorgaans bieden mailservers geen agenda's, dus moet (bijv.) Microsoft Exchange server als mailserver-software gebruikt worden.
Bel je mailprovider nog een keer en vraag na of je sowieso wel een agenda bij je mail-account hebt!

Tijs.

Ik ben niet een IT techneut, maar bedoel je met mail-server wordt gebruikt?

Ga even vragen aan je mailprovider:
a. Of je mail + agenda hebt bij hun of alleen mail
b. Indien antwoord op a. mail + agenda is, welke technologie je in Outlook voor MAC kunt gebruiken om je agenda te synchroniseren. Zover ik weet zijn de mogelijkheden in Outlook zelf beperkt en externe hulpmiddelen (zoals Google Apps Sync for Microsoft Outlook) werken niet in de MAC versie van Outlook.

Tijs.

Zover ik weet zijn de mogelijkheden in Outlook zelf beperkt en externe hulpmiddelen (zoals Google Apps Sync for Microsoft Outlook) werken niet in de MAC versie van Outlook.

Outlook zou kunnen kloppen maar (afhankelijk van het gebruikte OS, ik ga nu uit van Yosemite) de account zou onder "Systeemvoorkeuren > Accounts" aangemaakt moeten worden. Meestal pakt OSX wel op wat je wel en niet in kunt stellen (Mail, contacten en agenda's)

Wanneer het mogelijk is agenda's te selecteren dan zullen deze onder het programma "Kalender" te gebruiken zijn, of ze dan ook binnen Outlook getoond worden weet ik verder niet omdat ik die niet gebruik. Het kan zijn dat Outlook toestemming vraagt om jouw agenda's te mogen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan