Synchroniseren tussen Outlook en Nokia N70 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe Nokia N70. Met mijn vorige Nokia 3260i kon ik moeiteloos mijn agenda en contactpersonen beheren en synchroniseren met Outlook via bluetooth. Ik krijg met de N70 wel een blue-tooth verbinding maar bij de synchronisatie krijg ik steevast de melding:

"Er is een probleem opgetreden en PC Sync heeft de synchronisatie beëindigd."

Heb overigens de nieuwste versie van PC Sync al gedownload. Daar ligt het probleem dus niet denk ik. Bovendien lukte het wel altijd met de Nokia 3260i.

Kan iemand daar wat mee?

Peter

Laatst bewerkt:
misschien heb je de verbinding niet geautoriseerd dan kan de telefoon ook de synchro weigeren...

misschien is de firmware niet goed van het toestel...dat is evt te downloaden van nokia.nl
let wel op als je dat doet dan ben je al je gegevens kwijt.....

misschien kan je hier wat mee... anders hoor ik het wel..

gr

sander
van Viritel

Hoi, Het is al een zeer oude vraag. Ben helaas vegeten hem af te melden. Alles werkt al prima. Ben overigens erg tevreden met mijn N70. Heb wel inmiddels een andere vraag over de N70. Weet jij hoe ik permanent het geluid van de speaker in de telefoon hard kan zetten? Als ik het profiel op zacht heb staan, dan is de speaker ook zacht. Ik moet hem dan altijd omhoog zetten met de navigatieknop. Vreemd is dat íe het soms wel en soms niet doet. Misschien heb je daar een idee van?

Peter

heb je het al geprobeert om het in je profiel te wijzigen....
ik zou het anders niet zo 1.2.3. weten.. maar ik ga het voor je uitzoeken...

gr

sander
van Viritel

Voor zover ik kan zien kun je het volume van de speaker niet wijzigen in de profielen. Maar als jij een andere manier kunt vinden graag. Ik ben al zo lang bezig met uitzoeken hoe deze telefoon werkt. Hij is zo anders dan de 6230i die ik had. Maar goed, ik ben ook een beetje een telefonofiel dus ik vind het uitzoekwerk wel leuk. Maar die met dat volume kom ik maar niet achter. Ik hoor graag van je als je wat weet.

Groetjes

Peter

voor ons is het eigenlijk een uit de hand gelopen hobby:D

en daarnaast is het ook ons werk.....
dus ik zal ff navragen

gr

sander
van Viritel

Zelfde probleem met syncen N73

Hoi, Het is al een zeer oude vraag. Ben helaas vegeten hem af te melden. Alles werkt al prima. Ben overigens erg tevreden met mijn N70. Heb wel inmiddels een andere vraag over de N70. Weet jij hoe ik permanent het geluid van de speaker in de telefoon hard kan zetten? Als ik het profiel op zacht heb staan, dan is de speaker ook zacht. Ik moet hem dan altijd omhoog zetten met de navigatieknop. Vreemd is dat íe het soms wel en soms niet doet. Misschien heb je daar een idee van?

Peter

Hoi Peter,
Ik heb hetzelfde probleem met het synchroniseren van mijn N73 met outlook. Heb ook alle nieuwe firmware en pcsuite al geinstalleerd en ben nu al een halve dag aan het k*****n maar krijg het niet gefixt. Zou je alsjeblieft willen posten hoe jij dit probleem hebt opgelost? Dan red je mijn dag! Ik heb namelijk heel veel in mijn agenda staan wat ik nergens anders kan opslaan als ik niet kan syncen...

Groeten Aik

Hoi Peter,
Ik heb hetzelfde probleem met het synchroniseren van mijn N73 met outlook. Heb ook alle nieuwe firmware en pcsuite al geinstalleerd en ben nu al een halve dag aan het k*****n maar krijg het niet gefixt. Zou je alsjeblieft willen posten hoe jij dit probleem hebt opgelost? Dan red je mijn dag! Ik heb namelijk heel veel in mijn agenda staan wat ik nergens anders kan opslaan als ik niet kan syncen...

Groeten Aik

Hi Aik,

Ik zal je even uitleggen hoe en wat ik gedaan heb.

Ik had eerst ook zitten k****n met PC sinc of zoiets maar dat werd dus ook niks. Toen heb ik een bluetooth dongle'tje gekocht en via Nokia PC Suite (verbindingen beheren) contact gelegd met de computer. Dat lukte goed. Daarna heb ik Outlook 2000 versie 9.0.0.2711 (Nederlandse versie) geinstalleerd. Dan moet je via de optie Synchroniseren in PC Suite (éénmaal klikken) kiezen voor welke taken je wilt synchroniseren. Je kan dan kiezen voor agenda, notities en contacten. Vervolgens kies je voor geavanceerd en kan je daar aangeven welke richting je wilt syncen. Als je kiest voor beiden dan heb je alles altijd up to date. Tenzij je wel dingen wil bewaren op je telefoon maar niet op je computer (of andersom) dan moet je een éénrichtingsverkeer kiezen. Snap je het zover? Als dat niet zo is dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Peter

sync error

Hey peter, dank voor de snelle reactie. Ik werk ook met een BT dongle en outlook (engels versie 2003). Tot voor kort ging dat prima, maar nu dus niet meer. Heb dezelfde melding als jij op mijn pc en op mijn n73 zegt ie "systeemfout".
Ga iig even proberem of het met een NL versie van outlook misschien weer gaat doen,

Groeten Aik

Hey peter, dank voor de snelle reactie. Ik werk ook met een BT dongle en outlook (engels versie 2003). Tot voor kort ging dat prima, maar nu dus niet meer. Heb dezelfde melding als jij op mijn pc en op mijn n73 zegt ie "systeemfout".
Ga iig even proberem of het met een NL versie van outlook misschien weer gaat doen,

Groeten Aik

Goeie kans dat 't wel lukt met de NL versie want ik had eerst ook een engelse die het niet deed.

Veel suc6

Peter

De oplossing

Nou ik ben er uit wat bij mij het probleem veroorzaakte... heeft even wat tijd gekost maar dan heb je ook wat. Het blijkt dat mijn N73 gaat flippen op het moment dat ik hem mijn agenda ver in de toekomst wil laten synchroniseren(e.g. 1 jaar). Heel raar, want zet ik hem dan terug naar 4 maanden, doet ie het nog niet, dan naar 1 maand (default) doet ie het wel, en als ik hem dan weer naar vier maanden zet pikt ie dat ook....
Any ways, er is weer een probleem de wereld uitgeholpen. :thumb:
Desalniettemin bedankt voor de reacties,

groeten Aike

Nou ik ben er uit wat bij mij het probleem veroorzaakte... heeft even wat tijd gekost maar dan heb je ook wat. Het blijkt dat mijn N73 gaat flippen op het moment dat ik hem mijn agenda ver in de toekomst wil laten synchroniseren(e.g. 1 jaar). Heel raar, want zet ik hem dan terug naar 4 maanden, doet ie het nog niet, dan naar 1 maand (default) doet ie het wel, en als ik hem dan weer naar vier maanden zet pikt ie dat ook....
Any ways, er is weer een probleem de wereld uitgeholpen. :thumb:
Desalniettemin bedankt voor de reacties,

groeten Aike

Mooi dat je er uit bent maar volgens mij moet je kunnen synchen langer dan een jaar. Maar ben nu op vakantie in een internet cafe ergens aan de andere kant van de wereld. Kan dus niet echt helpen nu. Ik kom er wel effe op terug half augustus wanneer ik terug ben ok?

Groetjes

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan