Synchroniseren van mail HTC en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

123Trudy

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Als ik een mailtje binnen krijg vind ik dat wel handig om even op mijn telefoon te zien of dit belangrijk is, maar vaak reageer ik even via de laptop ivm toch snel gemaakte tikfouten op de mobiel.

Alleen nu verwijder ik dus op de laptop vaak de ongewenste mail e.d. maar deze wijzigingen worden niet doorgevoerd op mijn telefoon.

Daar heb ik de standaard outlook.com app op staan. De telefoon is een HTC Sensation (ja oudje ;)) en het is een Hotmail account (ja, ook mijn mail bestaat al jaren en is nog nooit veranderd).

Wat heb ik geprobeerd, in de app alles op synchroniseren te zetten, daarna via de instellingen via Accounts en synchronisatie dit geprobeerd en dan ook nog via gedownloade apps dit proberen te laten synchroniseren.

Kan iemand mij vertellen hoe dit te doen?

Gebruik IMAP in plaats van POP3:
Sinds eind 2013 wordt ook IMAP ondersteund door Hotmail.com, Hotmail.nl en Outlook.com e-mail adressen. Dit zijn de gegevens van de Micosoft servers voor IMAP:

inkomende IMAP server
Server: imap-mail.outlook.com
Server poort: 993
Encryption: SSL

Uitgaande SMTP server
Server: smtp-mail.outlook.com
Server poort: 587
Encryption: TLS of STARTTLS

Het verschil:
https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/popvsimap

En waar verander ik dat, kan nergens hierover iets vinden in de app zelf.

Wel als ik echt op de telefoon mijn mailaccount wil invoeren, maar dan krijg ik steeds de melding

Authenticatie mislukt.
controleer je gebruikersnaam/wachtwoord.

Nou, ik heb die wel 10 gecontroleerd, die zijn wel goed, maar lukt me niet. Daar kan ik dus wel kiezen uit pop of imap en jou gegevens invoeren, maar dan zit ik dus met die melding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan