• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Synchroniseren werkbladen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Goede middag,

Ik heb een map waarin 30 gelijke bladen, welke in een andere map, ("Totalen", allemaal gekoppeld zijn d.m.v. Bladverwijzing:
Daar ik op één blad nieuwe mogelijkheden heb gecreëerd, dacht ik dit gewijzigde blad te kunnen kopiëren en daarna herbenoemen, nadat ik de oude bladen eerst had herbenoemd met een cijfer en de nieuw bladen de juiste bladnaam gegeven had, de oude bladen verwijdert had, maar daarmee raakte ik alle koppelingen kwijt, ook na herbenoeming, in het blad "Totalen".

Gelukkig waren er nog een kopieën waarin wel de eerstgenoemde wijzigingen stonden. Nu is mijn vraag, of het mogelijk is alle doelbladen te synchroniseren met het bestaande blad zonder verlies van mijn gegevens, ik heb nog 2 kopieën voor als het niet mocht lukken en eventueel maak ik er nog meer.

Ik heb ook geprobeerd met alle desbetreffende bladen te selecteren maar dan weet ik niet hoe ik die gegevens op de andere bladen krijg, omdat die reeds in deze map op één der bladen staat.

Hopelijk is mijn verhaal te begrijpen.

Rob

Dat is het grote nadeel van werken met gegevens die verdeeld staan over meerdere tabbladen. Waarom zet je alles niet gewoon op 1 tabblad met een extra kolom met daarin de naam van de 30 tabbladen.

<JK stapt op zeepkist>
Telkens als ik deze opmerking maak is het antwoord dat men "liever de huidige indeling behoudt". Luister naar mij: Tabbladen gebruiken om gegevens over te verdelen die eigenlijk vergelijkbaar zijn is een slecht idee in Excel.
<JK stapt van zeepkist af>

Je weet niet hoe je alles op 1 tabblad moet zetten? Plaats het bestand eens. En ja ontdaan van gevoelige info.

Hallo, VenA,

Dank voor je aangeboden hulp,
Ik ben verder de hele dag aan het proberen geweest en ben uiteindelijk geslaagd, in eerste instantie wilde ik alle cellen samenvoegen, hetgeen voor enkele onderdelen wel lukte maar voor veel onderdelen niet, alle bladen gingen vanzelf in de beveiligde modus.
Het was veel dubbel werk maar ik heb geleerd van mijn fouten.
Het waren trouwens geen 30, maar 28 bladen, gemaakt voor 4 tafels en 6 sessies en één tafel met 4 sessies, van MAHJONG, (de applicatie is wel als spaghetti geprogrammeerd) maar het werkt, als je wil zien wat het is geworden, als het volgens mij werkt, laat het mij dan weten, dan doe ik er een uitleg bij.

Nu nog het laatste blad maken, de uitslag. Mogelijk loop ik dan weer tegen problemen aan, vanwege negatieve getallen maar dan laat ik weer van mij horen.

Vriendelijke groet, Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan