synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
De laatste tijd vertoont mijn (5 jaar oude) pc kuren en vermoed ik dat hij binnenkort de geest geeft. Ik heb voor de zekerheid al mijn belangrijke mappen op mijn externe schijf gezet (werk daar voornamelijk uit). Nu heb ik een paar vragen:
1) Als ik mijn pc opstart maakt hij vreemde geluiden (alsof hij wil gaan opstijgen :rolleyes:) gedurende de eerste 10 seconden en dan doet hij weer normaal. Zou dit inderdaad een teken zijn dat hij binnenkort het loodje gaat leggen of kan ik nog wat doen?
2) Is het goed dat ik vnl. via de externe schijf werk, of is het beter de mappen ook op de C-schijf te hebben?
3) Hoe kan ik het makkelijkste mijn bestanden updaten op de externe schijf (vanuit wat ik nu toch af en toe op mijn C-schijf zet), zodat ik altijd het meest recente op mijn externe schijf heb staan op het moment dat mijn pc het begeeft?

vr.gr.
 
1: Trek de kap van je pc af (alleen als die uitstaat !!) en kijk of er ook stof ophoping is, zo ja, deze kun je verwijderen met een busje perslucht, al wil een compressor wel het meeste wegblazen, let er bij op dat je niet tegen de componenten aankomt met het uitblazen wegens statische elektriciteit.
EDIT: het rare geluid kan ook een ventilator zijn waarvan de lagering niet meer optimaal is, denk hierbij aan processorfan, voedingsfan, chipsetfan of grafische kaart fan.
2: Ik zou niet weten waarom je niet via de externe schijf zou moeten werken

3: Je hebt het akelige gevoel dat je pc het zal begeven, dat je dan alles wegschrijft naar je externe HD is niet raar, bedenk wel dat ook een externe harddisk niet het eeuwige leven heeft.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoorden, maar op mijn laatste vraag heb ik eigenlijk nog geen antwoord. Misschien ben je dat vergeten? :eek:
 
Gewoon alles op je externe schijf zetten. Mijn documenten verplaatsen naar de externe schijf en bij programma's als Office de standaardlocatie naar je externe schijf veranderen.
 
Heb je XP Pro of Vista Pro-variant?
Maak dan gebruik van Offline bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan