synchronistie tussen desktop en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Hallo iedereen.

Ik kocht me net een leuke laptop envond het wel eenleuk idee om outlook van mijn desktop pc en laptopte synchronisren.

Op mijn desktop draai ik outlook 2003
op mijn laptop draai ik outlook 2007

ik vroeg me af hoe ik daar aan begin.

groetjes

Hoi,

Kan alleen als beiden in dezelde 'taal' zijn!

Het pst-bestand op de desktop zet je in een 'gedeelde' map.
Als je verbinding hebt tussen notebook en desktop, maak je op de notebook een z.g. 'werkmap' aan, waarin je een koppeling opneemt naar het .pst-bestand.
Outlook op notebook laten verwijzen naar het pst-bestand in de werkmap.

Zeer belangrijk: vóórdat je de notebook meeneemt, synchroniseer je.
Zodra je thuiskomt, synchroniseer je opnieuw. Zoniet, dan kan het pst-bestand niet gesynchroniseerd worden, omdat beiden zijn gewijzigd!

Andere methode is een USB-stick. Hierop zet je het pst-bestand.
Voordat je ofwel op de notebook, ofwel op de desktop Outlook wilt gebruiken, zorg je dat je de usb-stick geplaatst hebt.

Hartstikke leuk !

Maar hoe moet het als je met twee laptops zit (2 mensen hebben een eigen zaakje en hebben allebei een laptop) en die twee wil je synchroniseren. Enig idee of kun je me op een spoor zetten ?

:)

Hoi,

Zie het pst-bestand maar als een persoonlijk bestand, waarin al je afspraken, contactpersonen, mailberichten etc. staan.
Je zou dus één persoonlijk bestand gebruiken voor twee mensen.
Dat gaat dus nooit werken.

Bedankt voor je snelle antwoord.
Je hebt gelijk als je zegt, dat er niet 1 persoonlijk bestand voor 2 mensen kan gelden. Blijft dus over de betreffende mails vanuit Outlook (automatisch) door te sluizen naar een
samenwerkingsomgeving, zoals Microsoft Share Point of zoiets.

Aldaar kunnen ze dan in elkaars mails kijken. Ik ga onderzoeken of iets dergelijks mogelijk is. Bedankt zover.

gr. Ger :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan