Synchroon werken aan Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeppoep12

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Beste Formleden,

Ik heb een database gemaakt in opdracht van mijn school. Nu zit ik met het volgende probleem deze database moet synchroon aan elkaar bewerkt kunnen worden. Nu heb ik een back end (bestand met de tabellen) + 1 for end (bestand voor de leerling) en 1 for end (bestand voor de docenten) die beide terug gekoppeld zijn op dezelfde back end. Nu moet het mogelijk zijn dat meerdere leerlingen op school tegenlijkertijd het leerlingenbestand openen en bewerken, en dit in de tabellen gewijzigd word. Ik krijg de volgende foutmelding: Foutmelding.png.

EDIT: Nog even toegevoegd: Account_docent is een tabel in het back end bestand.

Ik denk zelf dat het probleem ligt bij het feit dat Access de eigenschap heeft om een .laccdb file aan te maken. Deze geeft aan zoals vele van jullie wel weten dat het bestand in gebruik is van een bepaalde gebruiker. Misschien dat ik dit kan verhinderen of kan omzeilen.

Alle tips zijn welkom! Evenetuele onduidelijkheden leg ik graag uit.

Groeten Joep van de Ven

Laatst bewerkt:
Aangezien je voor een school bezig bent, eerst maar een foutje wegwerken: het is frontend, niet for end.
Je hebt verder nog niet uitgelegd hoe de beveiligingsopties staan ingesteld. Het laccdb bestand zegt daar overigens niks over; zodra je een db opent wordt dat aangemaakt. Niks bijzonders dus. Belangrijker is dus hoe je het delen hebt ingesteld op de backend.

Sorry daar heb je inderdaad een punt maar hier was ik wel van op de hoogte, doch fijn dat je hier op wijst. Waarschijnlijk doe ik het dan fout bij het delen, ik heb nu een centrale map op school toegewezen gekregen waar deze bestandjes staan. Elke leerling krijgt een snelkoppeling naar dit bestand op zijn account, zodat ze het vanuit daar kunnen bekijken. Ik heb de database gesplits dmv de standaard split functie van Access, hier verder niets aan veranderd. Qua beveiliging heb ik ingesteld bij privacy opties dat men een beperkt menu krijgen en ik heb gezorgd dat ze niet in de layout view enzo kunnen komen en heb het navigatie paneel is verborgen. Verder heb ik niets gewijzigd aan de beveiligings instellingen zover ik weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan