syncmaster 245b plus werkt soms

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuertje

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
hallo,

ik heb vandaag een beeldscherm gehad omdat het beeld soms niet werkte. toen ik hem op mijn pc aan sloot werkte ie wel gewoon. toen zette ik mijn pc in slaapstand. toen ik er weer op wilde kreeg ik gewoon zwart beeld terwijl het aan knopje gewoon aan was en het blauwe lampje gewoon werkte. mijn type is BN96-04905. hebben jullie een oplossing?

bvd, Mike

Blijkbaar heb je je scherm vervangen. Hoe staat de resolutie ingesteld? Kan de scherm dat wel weergeven? Indien je de computer weer uit de slaapstand haalt, wat doet dan het lampje van de scherm?

Wordt de nieuwe scherm net zo aangesloten als de oude scherm?

De resolutie is 1920x1200, meestal werkt ie na 10 minuten. Het lampje werkt gewoon alsof het scherm werkt. Ik heb nog wat op zitten zoeken en vond van een ander type dat er dingen op het moederbord kapot waren, maar dat was van de syncmaster 245bw. Dus daar had ik niks aan.

Dat is vreemd. 1920x1200 is blijkbaar de native resolutie van je scherm. Is de scherm nog wel goed? Het lijkt op een beinnend hardware fout.

Het scherm werkt wel maar op het een ander forum had ik gevonden dat er op het moederbord voor de stroom van die dingen kapot waren, maar dat was een ander type dus dat moederbord is iets anders

Hallo

Hoofdoorzaak van dergelijke defekten ... defekte/uitgedroogde condensatoren.

Gebruik van een e.s.r. meter is de snelste manier om de defekte exemplaren er uit te vissen.

Meestal zitten er niet veel condensatoren in deze schermen , deze kosten ook niet veel.

Indien je geen meettoestellen bezit , maar wel handig genoeg om dit uit te voeren , is het eenvoudigste ze allemaal te vervangen.

Een lokale elektronika winkel heeft deze zeker in voorraad.

Wat je dient te vervangen :

http://www.benl.ebay.be/itm/Repair-...Monitor_Replacement_Parts&hash=item4cf84371b6

Niet bestellen in Amerika ... zo goed als altijd komen er nog eens extra douane kosten bovenop.

Let op de polariteit !!

Peter

Ik zal ze morgen even na meten, het moederbord van de link is van de 245bw. Maar op dx.com zullen ze die ook wel hebben denk ik

Ik heb hem kunnen maken!
Ik heb het moederbord eraf gehaald en gekeken naar de soldeer punten, toen zag ik bij een condensator dat de soldeer tin "gescheurd" was dus toen heb ik er een beetje tin bij/tussen gedaan. Nu werkt ie weer als nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan