syncprogramma dat ook bestanden kan deleten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jave
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jave

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Ik maakte tot op heden gebruik van Syncback om een backup te maken van enkele mappen op mijn PC naar een externe schijf. Dit programma slaagt er niet in om de bestanden die niet meer op de PC staan, de bron dus, te verwijderen op de externe schijf, de bestemming. Er wordt telkens een foutmelding gegeven. Ik slaag er niet in hiervoor een oplossing te vinden. Een programma waarbij dit wel lukt, is PureSync, via de mirorfunctie. Ik maak dus een miror van een map en het programma zegt dat het succesvol de bestanden die niet in de bron staan heeft verwijderd uit de bestemming. Perfect zoals ik gevraagd heb. Achteraf blijkt echter dat die bestanden er nog staan...
Mijn vraag: bestaat er een goed backup/sync/programma dat mappen synchroon houdt en ook zo te regelen is dat het mappen en bestanden verwijdert van de bestemming als die ook niet meer in de bron staan?
Dank bij voorbaat.

Laatst bewerkt:
En welke foutmelding krijg je want hier gaat het prima. Je moet wel iets dieper in de instellingen van het profiel duiken.....

Dank voor uw reactie. De foutmelding is de volgende: "Not in source, Failed to delete destination: Cannot delete file (5): Toegang geweigerd" De regel die ik heb ingevoerd bepaalt dat wanneer een bestand niet in de bron is en wel in de bestemming, het dan moet verwijderd worden uit de bestemming. Maar dat lukt dus blijkbaar niet. Ik vind op het internet en op forums geen uitleg waarom dat dan niet zou lukken.

Pas op met Synctoy en controleer alles. Ik heb destijds het programma uitgebreid getest en dit programma maakt fouten.

Bij jouw is iets anders aan de hand. Vermoedelijk heb je niet de juiste machtigingen, bent geen eigenaar e.d. Ik gebruik al jaren SyncBack en het programma werkt vlekkeloos, behalve voor systeembestanden die in gebruik zijn en te lange bestandsnamen.

Kijk eens bij het betreffende profiel > Wijzigen > Profiel instellen > Kopieer/Verwijderen of 'Windows niet gebruiken...' aangevinkt staat.

Allway Sync (betaald) is een goed programma.

Laatst bewerkt:
Dank voor de tip, ik hou het in de gaten. In het profiel staat 'Windows niet gebruiken..' aangevinkt. Ik heb het eens uitgevinkt en merk dat er nu wel bepaalde bestanden worden gedeleet in de bestemming zoals ik ingesteld heb, maar andere dan weer niet. Ik krijg nu een ander foutmelding: ' Not in source, Failed to delete destination: Windows error 120: Deze functie wordt niet ondersteund op dit systeem'.

Hierbij mijn profiel: maak het doel gelijk aan de bron, waarbij alles wel goed werkt.
Beschrijving van dit profiel (eigen)
1. Bestanden zullen gesynchroniseerd worden tussen Bron directory (C:\) en de Doel directory (H:\KopieC\).
2. Al de subdirectory’s en de bestanden zullen zijn gesynchroniseerd.
3. Als hetzelfde bestand gewijzigd is in zowel Bron als Doel directory dan zal het Bron- het Doel-bestand vervangen.
4. Alleen bestanden die in de Bron staan worden naar het Doel gekopieerd.
5. Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.

DIt is ook mijn profiel...alleen worden de bestanden niet verwijderd..."Not in source, Failed to delete destination: Cannot delete file (5): Toegang geweigerd" is de foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan