Synology assistant kan NAS niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Wil in mijn Synology NAS DS210j een nieuwe schijf zetten omdat de huidige oud begint te worden en het nodige geluid gaat maken.
Nu ziet Synology Assistant de NAS niet, niet met de oude schijf er nog in maar ook niet als ik deze er uit haal en de nieuwe er in zet.
Als ik handmatig wil verbinden lukt dit ook niet. Meldingen die verschijnen gecontroleerd en uitgesloten.

volgende dingen geprobeerd/gecontroleeerd:
NAS bereikbaar via verkenner en browser
kan pingen naar NAS
Windows client ingeschakeld.
Firewall (zowel Zonealarm als Windows waren uitgeschakeld) en virusscanner uitgeschakeld.

Heb op internet het nodige opgezocht; op 3 verschillende computers met Windows 8 geprobeerd.

Iemand een idee?

Hallo Erik,
Ben je bekend met het principe dat de schijf eerst voorbereid moet worden, het eenvoudige besturingssysteem zal er dan op gezet gaan worden. Hiervoor kan je vaak alleen de eerste plek van de twee gebruiken. Ik zelf moet de schijf dan verwisselen om deze in de tweede te kunnen doen. Ik heb een voorganger van de NAS die jij hebt. Deze weigert trouwens ook dienst wanneer de schijf haast vol is.

Is de schijf dus wel voorbereid of geformatteerd in het toestel? Schrijf ook wanneer de originele schijf, die er in gezeten heeft, het niet meer deed. Heb je de inhoud daarvan veranderd en hem daarna er terug ingedaan? Zoek op de site van Synology eens naar de nieuwste firmware en stuurprogramma.

Ik herinner me dat er er speciale forums zijn over deze toestellen. Voor meer zou ik ook moeten zoeken.

Laatst bewerkt:
Hallo Erik,
Ben je bekend met het principe dat de schijf eerst voorbereid moet worden, het eenvoudige besturingssysteem zal er dan op gezet gaan worden. Hiervoor kan je vaak alleen de eerste plek van de twee gebruiken. Ik zelf moet de schijf dan verwisselen om deze in de tweede te kunnen doen. Ik heb een voorganger van de NAS die jij hebt. Deze weigert trouwens ook dienst wanneer de schijf haast vol is.

Is de schijf dus wel voorbereid of geformatteerd in het toestel? Schrijf ook wanneer de originele schijf, die er in gezeten heeft, het niet meer deed. Heb je de inhoud daarvan veranderd en hem daarna er terug ingedaan? Zoek op de site van Synology eens naar de nieuwste firmware en stuurprogramma.

Ik herinner me dat er er speciale forums zijn over deze toestellen. Voor meer zou ik ook moeten gaan zoeken.

Hoi Alfred

Ik weet dat de schijf eerst voorbereid moet worden. Probleem is alleen dat dit niet kan omdat Synology Assistant de Nas niet ziet.
Originele schijf doet het nog wel maar als ik die er weer in zet en de nieuwe er uit haal zies SA de Nas ook niet.
Heb het Synologyforum al doorgespit; daar zie je vaker dit probleem terugkomen maar dat heeft me nog niet verder geholpen.

Status: nog steeds niet opgelost

Als SA de NAS ziet en ik probeer dan handmatig verbinding te maken, krijg ik nog dezelfde meldingen.

Wat is de melding die je krijgt als je via een webbrowser wil inloggen?

Ik krijg de volgende meldingen:

Kon geen Synology server op het lokale netwerk vinden:
- mogelijk firewall of antivirus
- maakt hij deel uit van hetzelfde netwerk?
- staat de voeding uitgeschakeld? (leuk, deze)

Firewall en antivirus gechechkt, maakt deel uit van hetzelfde netwerk.
Via verkenner en browser kan ik bij Nas; ik kan er naar pingen etc

Dat krijg je als je in de browser het ipadres van de nas invoert? Of krijg je dit in de synology assistent?

Sorry, dat is via Synology Assistant. Via de browser kan ik gewoon dmv het IP-adres inloggen.

Probleem heb ik zelf ook weleens gehad. Na diverse malen een herscan vond het pakket de synology wel.

Als jij dat bij jou niet lukt heb ik daar zo geen verklaring voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan