Opgelost Synology NAS niet te vinden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Ik heb een Synology NAS van iemand overgenomen en vervolgens aan mijn netwerk 'gehangen'.
Wát ik ook doe, ik krijg deze NAS niet gevonden in mijn netwerk.
Ik dacht: resetten. Maar dat geen effect.
Iemand tips of suggesties?

Alles wat hier aangegeven is is al uitgeprobeerd, zonder succes.
Zelfs het resetten ging niet goed.
paperclip erin - na enkele seconden zou ie moeten piepen .... etc
hij piept niet, dus resetten lukt vooralsnog niet
\

Ik kwam tegen wat ik plaatste.
Meer weet ik er helaas ook niet van.

Als find.synology.com niet werkt, en de Synology Assistent de NAS ook niet vind, en hij ook niet reageert op een reset, dan heb je een heel stevig probleem, vrees ik. Heb je de netwerk kabel al gewisseld? Om maar een dwarsstraat te noemen?

Ook ooit problemen gehad met mijn Synology, ik geloof dat je wel 30 seconden of meer met de paperclip moet prikken bij opstarten.

Houd de RESET-knop ongeveer 4 seconden ingedrukt totdat je een pieptoon hoort. Laat dan de knop onmiddellijk los.
Druk binnen 10 seconden de RESET-knop opnieuw 4 seconden in totdat je nog 3 pieptonen hoort.

Wacht ongeveer 2 minuten totdat het STATUS-lampje op uw Synology NAS oranje of groen knippert. De systeemconfiguratie van de NAS is dan teruggezet naar de standaard instellingen. En hopelijk moet je hem dan wel vinden.
Let goed op de piepjes.

Je hebt de NAS van iemand overgenomen. Waarschijnlijk gebruikt die persoon een andere IP-range dan jijzelf, daarom kan je hem nu niet vinden in je eigen netwerk.

Wat je het beste kan doen is de nas resetten met het knopje aan de achterkant, je kan dat indrukken met bijvoorbeeld een opengevouwen paperclip.

Op deze pagina, een stukje naar beneden wordt de procedure beschreven.

Niet 100% zeker, maar volgens mij zoekt de Synology assistent op MAC adressen. Daar zou je in ieder geval het apparaat moeten kunnen vinden.

Sommige modellen hebben ook meerdere netwerkpoorten. Probeer eens een andere netwerkpoort.

Een reset volgens de juiste procedure (twee keer klikken op het juiste moment) zou moeten helpen. Let op het aantal piepjes wat je hoort en let op de ledjes.

Daarna kan je de Synology assistent gebruiken. Ik ben benieuwd naar je ervaringen @Paul Postma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan