Opgelost Synology script om via taakplanner een bestand te kopieren en te plakken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

brejen

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
111
Beste, kan iemand mij helpen? Ik wil via taakplanner in mijn synology NAS wekelijks automatisch een bestand van de ene map naar de andere map kopieren. Kan iemand mij helpen met het script? Is niet zo moeilijk veronderstel ik, maar heb geen idee hoe ik een script schrijf.
Alvast bedankt.
 
Als je de Synology "mapt" als drive-letter heb je een belangrijke eerste stap gezet.
(even er vanuit gaande dat je windows gebruikt, taakplanner wijst daar wel naar...)
 
Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik zoek. Ik wil in Synology DSM de taakplanner gebruiken en daar heb ik een script voor nodig. De oplossing in windows werkt voor mijn toepassing niet omdat de betroffen file beschermd is.
 
Op welke DSM versie draai je?
Er zijn diverse packages beschikbaar, waaronder Syncthing. Welke gebruik je/wil je gaan gebruiken?
 
Bash:
#!/bin/bash

# Dit script kopieert bestanden van de ene map naar de andere map
# Vervang 'bronmap' en 'doelmap' met je eigen mappen

rsync -av --delete /pad/naar/bronmap/ /pad/naar/doelmap/

Sla dit op in bijv. /volume1/scripts/copy_script.sh

Maak het script eenmalig uitvoerbaar (via SSH):
Bash:
chmod +x /volume1/scripts/copy_script.sh
(oftewel chmod 0755)

Stel het script in de taakplanner in.
 
Bedankt. Maar het gaat niet om alle bestanden in 1 map maar 1 specifiek bestand dat gekopieerd moet worden. Ik heb een DS214+.
Kan ik het script ook rechtstreeks in de taakplanner in DSM zetten?
 
Ik ken de werking van DSM niet, maar je kan volgens de handleiding wel een eigen script aanroepen.
Ik heb geen idee wat je dan precies ziet als je dat kiest? Gaat het om een vrij invoerveld? Of het aanwijzen van een scripts-bestand (voornamelijk .sh)
 
Bash:
rsync -av --delete /pad/naar/bronmap/bla.jpg /pad/naar/doelmap/bla.jpg

Zo kan je een apart bestand dus overzetten.
 
Bash:
rsync -av --delete /pad/naar/bronmap/bla.jpg /pad/naar/doelmap/bla.jpg

Zo kan je een apart bestand dus overzetten.
Dit is dan verplaatsen ipv kopieren? als ik '--delete' weglaat, wordt het dan enkel gekopieerd?
.
 
Rsync kopieert het, en verplaatst het niet. Die delete-flag is enkel bedoelt om ervoor te zorgen dat bestanden in de doelmap worden verwijderd als ze niet meer aanwezig zijn in de bronmap. Dit betekent dat als er een bestand in de doelmap staat dat niet meer in de bronmap aanwezig is, dit bestand wordt verwijderd.
 
Ik doe ergens iets fout vermoed ik. Ik heb het script genomen, pad aangepast maar krijg telkens een foutmelding dat dat pad of bestand niet bestaat.
vb: \\diskstation\gemeenschappelijk\test.docx
 
Dan klopt het pad niet. Vrij logisch.
Gebruik wel de slash, en geen backslash!
 
Terug
Bovenaan Onderaan