Synoniemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter CorV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CorV

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Bij het typen in Word worden er bij bijna elk woord synoniemen bijgezet, Zoals bijv. bij het woordje Dit. dan komen er Ditmaal, Dito, Ditzelfde naast te staan. Hoe kan ik dit uitzetten?

Helaas deze methode werkt niet. De autocorrectie blijft in werking, welk hokje ik ook aankruis of wis.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je het uit zou willen zetten, je hebt er toch geen last van? Gewoon doortypen als je de suggestie niet wilt. En heb je er wél wat aan, dan gebruik je hem. Scheelt geheid typewerk. En als het onverhoopt tóch een keer een verkeerde keuze oplevert, druk je op <ctrl>+<z> en het ‘kwaad’ is opgelost. Mijn ervaring is dat ik de meeste keren (>80%) profijt van heb.

Synoniemeen

Tja het is niet zozeer de vraag of ik er veel last van heb. Alhoewel de suggesties voor een synoniem vaak een deel van de getypte tekst overlapt. maar buiten dat, het moet toch uit te schakelen zijn, want voorheen deed dat verschijnsel zich niet voor. Dus waarschijnlijk is er op een geven moment tóch iets in ongemerkt in het programma aangepast. Dus waarom ik het uitzetten wil, het irriteert mij gewoon een beetje.

Ik heb begrepen dat er tot nu toe geen echte oplossingen konden worden gevonden om die toevoegingen van alternatieve tekst suggesties in Word uit te schakelen. In ieder geval bedankt voor het meedenken en misschien ik op een andere manier een oplossing.

Probeer eens in pagina > RMK > Synoniemen > Synoniemenlijst > helemaal onderaan in het rechterscherm > Onderzoeksopties > en vink daar wat zaken uit. Het is maar een gok. Bij mij verschijnen geen synoniemen als ik woorden typ.

Ik heb begrepen dat er tot nu toe geen echte oplossingen konden worden gevonden
Je bent wel héél snel met je conclusie. Het is namelijk simpel uit te zetten:
<Bestand>, <Opties>, groep <Geavanceerd>, subgroep <Opties voor bewerken>, vinkje weghalen bij <Suggesties van Automatisch aanvullen weergeven>. That's all....

Ook de laatste twee suggesties hadden geen resultaat. Maar uiteindelijk kan ik wel met dit verschijnsel leven. Desondanks mijn dank voor het meedenken en hiermee tevens mijn vraagsessie sluiten.

Ik heb je probleem proberen na te spelen, maar ik krijg met geen mogelijkheid 'synoniemen' voor 'dit'. De door jou aangedragen zijn ook helemaal geen synoniemen voor 'dit', dus je zou geen enkel woord als synoniem mogen krijgen. Na enig speurwerk:

dit
[FONT=&amp]als trefwoord met bijbehorende synoniemen: niet gevonden.[/FONT]
[FONT=&amp]als synoniem van een ander trefwoord: niet gevonden.[/FONT]
[FONT=&amp]in Nederduitsche synonymen (1836), band 1, blz. 27:[/FONT]
[FONT=&amp]wat, dat, dit, wie, die, deze

[/FONT]

Ik ben benieuwd wat je nog meer aan voorbeelden hebt, maar het lijkt er eerder op alsof iemand met je woordenlijst heeft geknoeid. En dat kun je uiteraard met geen enkele instelling verhelpen. Dan zou het ergens in een aanvullende woordenlijst o.i.d. moeten staan. Je zou je Normal.dot(x) eens weg kunnen gooien, kijken of het dan is opgelost.

Alhoewel ik al aangegeven had om dit item verder te laten rusten wil ik op de laatste reactie toch nog even reageren.
Ik heb zo te zien de verkeerde term gebruikt. Het moet niet synoniemen zijn maar misschien dat alternatieven een betere omschrijving is, hoewel ze meestal niet eens bruikbaar zijn als vervanging Er worden altijd drie alternatieven getoond.
Een paar voorbeelden: Kijk>...kijken, kijkt, kijkcijfers. voor> voorbeeld, vooral, voorbeelden. Maar> Maart, maarja, maargoed . Snel> snelle, sneller, snelheid. Ga ik verder met typen dan verdwijnen ze om plaats te maken voor de volgende drie
Dus dat gaat op een gegeven moment toch knap irriteren.

Ik heb een andere versie en daar staat deze optie niet maar op internet lees ik > Opties voor Word > Geavanceerd > Opties voor bewerken en uitvinken > Show text predictions while typing

De hiervoor vermeldde aanbevelingen komen allemaal zo’n beetje overeen, maar ze helpen niet. Het vakje in het item Opties voor bewerken bevat wél een, niet aangevinkt, hokje met de tekst suggesties van Automatisch aanvullen weergeven. Ik zal me er maar bij neerleggen. Écht een grote ramp is het verder natuurlijk niet. En bij deze nogmaals allen bedankt voor het meedenken.

Voorgaande opmerkingen zijn verwijderd omdat het onderstaande de oplossing is.

Let op!!!
Ja, ik weet al wat het is. Je hebt onder Instellingen van Windows > Apparaten > Typen (links) > en rechts Hardwaretoetsenbord > Tekstsuggesties weergeven tijdens het typen op Aan staan. Dus het heeft niets met Office Word te maken.

Laatst bewerkt:
Heb je het bovenstaande al nagekeken?

Ja, ik weet al wat het is. Je hebt onder Instellingen van Windows > Apparaten > Typen (links) > en rechts Hardwaretoetsenbord > Tekstsuggesties weergeven tijdens het typen op Aan staan. Dus het heeft niets met Office Word te maken.
Medegebruikers: oppassen voor antwoorden van senso, want hij kijkt mee op je computer! Want dat is de enige verklaring dat je bij de gebruiker kan zien wat er is ingesteld bij de instellingen. Of heb je een hele goede glazen bol? :d Neemt niet weg dat het best een goede suggestie is, want het is inderdaad een verschijnsel dat optreedt als je het aanzet. In Windows 11 zit het hier: Rechtsklikken op Startknop, dan Systeem, > Tijd en Taal, categorie Typen > Tekstsuggesties tonen tijdens het typen op het fysieke toetsenbord. En als je die optie aan zet, krijg je inderdaad die 'fantastische' tips van Bill :).

Ik kijk niet mee op iemands pc. Zou dat ook niet willen. Privacy staat bij mij hoog in het vaandel. Dit was een kwestie van lezen op internet en iets verder kijken dan je neus lang is. Overigens, en dat heb ik al vaker gezegd, een screenshot had mensen veel eerder op het juiste spoor kunnen zetten. Men geeft wel uitgebreide omschrijvingen ook bij bijvoorbeeld errors maar plaatst geen screenschot en men laat de details en "omstandigheden" niet zien.

"krijg je inderdaad die 'fantastische' tips van Bill"
De vertaling van "fantastisch" op de Engelse fora is vaak "annoying". :d:d:d

Senso, dit was inderdaad de oplossing`, allemaal heel simpel als je het weet. Het zou inderdaad wad duidelijker kunnen wanneer er een screenshot mee was gestuurd. Maar in ieder geval is de klacht verholpen, dus bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan