• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

syntax fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
105
Hallo,

Ik heb een heel vervelend iets, ik heb de volgende formule

=ALS(H11<H18;A33;ALS(H11>H18;A32;34))

alleen nu moet h18 een constante worden. Dus $H$18 alleen als ik dat doe dan wordt de formule zichtbaar ipv dat hij een uitkomst geef. Ik zie dan de hele regel. en niet de uitkomst die in a32 a33 of a 34 staat.

Het werkt dus wel maar als ik er een constante van maakt dat krijgt hij capsones. Iemand een idee hoe het wel moet. Indien nodig plaats ik het bestand wel even.
 
Oh ik heb het al,

Voor die gene die ooit de zoek functie gebruiken. Spatie na de groter dan of kleiner dan teken.
 
Oh ik heb het al,

Voor die gene die ooit de zoek functie gebruiken. Spatie na de groter dan of kleiner dan teken.

Ik ben blij voor jou dat het opgelost is, maar het zal niet gedaan zijn aan de hand van de uitleg die jij eraan geeft (hierboven). Want spaties kunnen gewoon in een formule gezet worden, of niet, dat maakt niet uit. Wellicht heb je nog iets anders veranderd... ;)
 
Hallo,



=ALS(H11<H18;A33;ALS(H11>H18;A32;34))

Ik zie dan de hele regel. en niet de uitkomst die in a32 a33 of a 34 staat.

Zie je ooit wel de uitkomst van cel A34 ? =ALS(H11<H18;A33 bij een waarde als WAAR heeft hij de waarde van cel A33 , bij een waarde als ONWAAR pakt hij het WAAR/ONWAAR resultaat van ALS(H11>H18;A32;34 zijnde WAAR de waarde van cel A32 . Hoe wil jij bij de waarde van cel A34 bereiken ?

Iemand een idee hoe het wel moet. Indien nodig plaats ik het bestand wel even. Voor die gene die ooit de zoek functie gebruiken. Spatie na de groter dan of kleiner dan teken.
Ik wil leren en geraak hier niet goed wijs uit , kan je toch nog een voorbeeldje posten ?
 
Daniël, de waarde van A34 wordt enkel getoond als H11 = H18. Of is dit te simpel gedacht ?

Code:
=ALS(H11<H18;A33;ALS(H11>H18;A32;[COLOR="Red"]A[/COLOR]34))

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Hallo rudi ;), ik had de fout zien staan , wilde enkel wijzen op zijn posting #2 en zijn uitleg in #1
en niet de uitkomst die in a32 a33 of a 34 staat.
daar zet hij A34 , maar in zijn formule laat hij de A weg.
=ALS(H11<H18;A33;ALS(H11>H18;A32;.34))
In mijn quote had ik trouwens de regel " en niet de uitk............. bijgevoegd en hoe wil jij bij de waarde van cel A34 bereiken ?, om op de fout in de formule te wijzen .
Ik maak geregeld foutjes maar heb het een beetje moeilijk met posting #2 :(omdat daar niet de oplossing van de vraag staat :confused:.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan