Syntaxisfout in veld word (office xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Einstein

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
In een evaluatieformulier (KNVB) staan 5 kolommen. In de eerste kolom staat een formule om het totaal te berekenen. In de overige kolommen vul je bedragen in, zodat het totaal wordt berekend in kolom 1. Hier verschijnt echter een syntaxisfout. Het vreemde echter is dat de formule wel klopt. Ik heb het getest op verschillende systemen. WinXp met office 2003, Win98 met office xp allemaal zonder probleem. Ik heb sp3 van officexp geïnstalleerd, na een re-install,visual basic er over heen gezet, maar zonder resultaat. Ik vermoed dat het probleem zit in een ontbrekend of beschadigd bestand(evt. in het besturingssysteem). In dat geval staat deze vraag hier misschien verkeerd.
Heeft iemand een suggestie?

Hai Einstein, :D

Ja eventjes jou Normal.dot opzoeken en hernoemen naar Normal.old? (en controleren of de fout er nog is)
Helpt dit?

Nee?
Plaats eventjes een voorbeeld docje hier met daarin de gewraakte veldcode! (met de fout)

Dan kan ik syntax controleren en eventueel suggesties geven.

See Yah!

:( Ik heb normal.dot verwijderd, maar het werkt nog steeds niet op zijn computer. Het sjabloon met invulschermen staat op diskette. Het werkt bij iedereen, behalve bij hem.

Geplaatst door Einstein
:( Ik heb normal.dot verwijderd, maar het werkt nog steeds niet op zijn computer. Het sjabloon met invulschermen staat op diskette. Het werkt bij iedereen, behalve bij hem.

Hai Einstein, :D

Dat is jammer.
Maar je zegt wel iets belangrijks. Gebruikt iedereen de sjabloon vanaf de diskette?

Een diskette is een waardeloos medium om een document vanaf te openen!

Waarom?
* Word maakt een tijdelijke file aan op de diskette bij openen van een document van die diskette. Vaak komt het voor dat de file en het document samen groter zijn als het Volume van de diskette.
* Hierdoor gaan die diskettes vaak stuk en krijg je dit soort rare errors.

Kopieer het document is locaal op de desktop en voer eens vandaar uit?

Helpt dit?

Het is ook mogelijk dat het document zelf corrupt is geraakt.

Heb jij overal getest met één en hetzelfde document? (of met kopies)

See Yah! :thumb:

Als ik de diskette op mijn pc laad is er niets aan de hand. De floppy is het probleem niet. Hij heeft meerdere rapportages c.q. sjablonen gebruikt (staan allemaal in mijn documenten op de hd), maar geen een werkt. Via email heeft hij van zijn broer hetzelfde bestand toegestuurd gekregen, maar ook dan werkt het niet, terwijl hetzelfde bestand bij broerlief wel werkt.

Geplaatst door Einstein
Als ik de diskette op mijn pc laad is er niets aan de hand. De floppy is het probleem niet. Hij heeft meerdere rapportages c.q. sjablonen gebruikt (staan allemaal in mijn documenten op de hd), maar geen een werkt. Via email heeft hij van zijn broer hetzelfde bestand toegestuurd gekregen, maar ook dan werkt het niet, terwijl hetzelfde bestand bij broerlief wel werkt.

Zoals je zelf al zult weten is dit een type storing welke lastig op te lossen is.
Het is dus een kwestie van vele zaken uitproberen totdat je de juiste hebt gevonden.

Probeer eens Normal in combinatie met de Data-sleutel te herbenoemen. Hier heb ik het beschreven: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan