Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query-expressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikkepit3

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2015
Hallo,

Ik ben op dit moment mijn query aan het uitbreiden en ik krijg de error welke in de titel staat beschreven. Ik krijg het niet voor elkaar om de error te vinden en zou graag willen dat iemand mij even helpt door erna te kijken. Ik hoop dat het een stomme fout van mijzelf is en dat het snel opgelost kan worden :P.

Hier mijn query:
Code:
SELECT Ordernummer, SP_Naam, Naam, Telefoon, Mobiel, Email, [CRM_DLD].Plaats, [CRM_DLD].Postcode, [CRM_DLD].Straat, Nummer, NrToevoeging, ExtraToevoeging, AansluitingStatus, AccessLocatie, IP_ODF, IP_Poort, TV_ODF, TV_Poort, [CRM_DLD].Opleverdatum, Wensdatum, [CRM_DLD].Plandatum, BestelDatum, OrderStatus, KabelID, Kavel, Huisnummer, HuisnummerToevoeging, Kamer, TijdstipLaatsteWijziging, LaatstGewijzigdDoor, Civieldatum, [AR_DLD].Plandatum, Hasdatum, HLopleverdatum, [AR_DLD].Opleverdatum, Opleverstatus, RedenNA, Areapop, Rij, Kast, Blok, ODF, ODFpositie, ODFStatus, ODFLaatsteWijziging, ConnectionID, ODFCATV, ODFCATVpositie, [ODFCATVStatus], ODFCATVLaatsteWijziging, ConnectionIDCATV, FTUType, Toestemming, Gebouwtype, Typebouw, Projectcode, Projectnaam, Aansluitgebied, Aansluitgebiednaam, Aannemer, Projecttype, Toelichting, StrengId, Doorvoerafhankelijkheid, Floornumber, Flatposition, Projectstatus, Regio, Netbouwtype

FROM AR_DLD 
INNER JOIN ProjectInformatie ON AR_DLD.Projectcode = ProjectInformatie.Projectcode
INNER JOIN CRM_DLD ON (CRM_DLD.[ExtraToevoeging]=AR_DLD.Kamer) AND ([CRM_DLD].Postcode=[AR_DLD].Postcode) AND ([CRM_DLD].Nummer=[AR_DLD].Huisnummer) AND (CRM_DLD.NrToevoeging=AR_DLD.[HuisnummerToevoeging])

WHERE (IsNumeric([Ordernummer]) AND Opleverstatus = '100' );

De fout komt voort uit het toevoegen van 'INNER JOIN ProjectInformatie ON AR_DLD.Projectcode = ProjectInformatie.Projectcode' als join. Als ik deze weghaal dan is het probleem verholpen en werkt de query weer.

Iemand enig idee?

De fout komt voort uit het toevoegen van 'INNER JOIN ProjectInformatie ON AR_DLD.Projectcode = ProjectInformatie.Projectcode' als join. Als ik deze weghaal dan is het probleem verholpen en werkt de query weer.
Waarom zet je die koppeling er dan tussen als die problemen oplevert? Als een query werkt zoals hij zou moeten werken, moet je er natuurlijk vooral geen joins bijzetten die er a) niet toe doen en b) de zaak vernaggelen :).

Waarom zet je die koppeling er dan tussen als die problemen oplevert? Als een query werkt zoals hij zou moeten werken, moet je er natuurlijk vooral geen joins bijzetten die er a) niet toe doen en b) de zaak vernaggelen :).

Omdat ik de gegevens uit de tabel 'ProjectInformatie' nodig heb. Om deze binnen dezelfde query te gebruiken, zal ik toch een extra join moeten toevoegen? Het was meer om aan te geven dat de aangegeven join het probleem bij mij creëert, maar het is zeer zeker een belangrijke join.

Zou u eventueel kunnen kijken wat de syntax error kan veroorzaken?

Als je query werkt, werkt hij. Als je een extra tabel nodig hebt, dan kun je die in het ontwerpvenster toevoegen en (als je tabellen niet zijn gekoppeld in het Relaties venster) ze alsnog koppelen. Eigenlijk zou dat niet nodig hoeven te zijn als je relaties in orde zijn; Access pakt de relaties namelijk altijd mee. Dus als je wél de relaties goed hebt gelegd, en je ze niet ziet in de query, is er sowieso iets anders aan de hand. Vermoedelijk een ontbrekende (koppel)tabel. Maar zonder db is er verder niet veel van te zeggen. Controleer je relaties, daar begint het mee :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan