Syrincs M3-220 DT als home cinema?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Beste mensen

Eerst en vooral, ik ben een leek als het op home cinema aankomt.
Dan.. ik verhuis binnenkort; ik wil in mijn nieuwe plaats min of meer kunnen genieten van home cinema geluid als ik naar films kijk op een plasma.
- Ik kijk echter ook naar concert dvd's.
- Ik heb een DJ setup en draai muziek

Het zou leuk zijn mocht ik me momenteel kunnen redden met één luidsprekersysteem voor zowel hifi/DJ/film in eenzelfde ruimte. Nu werk ik met behulp van een oude Luxman L-190A hifhi versterker en bijhorende boxen, maar de nodige dynamiek en bass ontbreekt een beetje. Ik heb een mengpaneel (Ecler Nuo 4).

Nu zit ik zo te denken, koop ik een home cinema versterker inclusief boxen, dan zou dit vaak voor muziek gebruikt worden. Om iets of wat kwaliteit te hebben (geschikt voor films én muziek), moet ik daar veel geld voor neertellen, heb ik de indruk.

Ik heb goede meningen gelezen over de Syrincs monitorset (http://www.thomann.de/nl/syrincs_m3_220.htm).
Dit systeem is perfect voor DJ gebruik. Aangezien het zogezegd aanvankelijk ontworpen was voor home cinema gebruik, vraag ik me af of ik dit niet meteen kan gebruiken als home cinema 2.1 set voor als ik naar films kijk? Op die manier zou ik DJ/hifi/film-ervaring kunnen combineren via één luidsprekerset. De set is aan te sluiten via xlr op het mengpaneel, da's geen probleem in mijn geval. Ik vermoed dat ik dan wel slechts kan werken met de analoge audio output van de dvd-speler. Zullen de syrincs zich dan ook gedragen zoals de front speakers uit een home cinema set (geluid links/geluid rechts) bij films? Ja toch he?

Afin, graag jullie reacties.
Groet
Levi