Sys Info

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hoi,

Ik heb vandaag een klein programma geschreven dat Sys Info heet, dit programma geeft informatie over de computer weer zoals de huidige gebruiker, OS versie, Computernaam, System root, Uptime en Systeem tijd.

Veel plezier ermee :)

Download

ps. Vertel me wat je ervan vind :D

Geplaatst door Barry_127
Hoi,

Ik heb vandaag een klein programma geschreven dat Sys Info heet, dit programma geeft informatie over de computer weer zoals de huidige gebruiker, OS versie, Computernaam, System root, Uptime en Systeem tijd.

Veel plezier ermee :)

Download

ps. Vertel me wat je ervan vind :D
Ik heb het programma nog niet gedownload/bekeken, maar SysInfo dient als een VB sample en het zit bij VB toch al standaard in?

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Ik heb het programma nog niet gedownload/bekeken, maar SysInfo dient als een VB sample en het zit bij VB toch al standaard in?

Dennis.

Ik weet niet hoe het zit met VB maar deze is gemaakt met VB.NET en wat het programma doet ik de genoemde onderdelen uit het systeem opvragen om het maar even makkelijk te verwoorden :)

Hallo,
Nou ik heb je programmaatje even uitgeprobeerd.
Hier mijn mening.
Op zich vind ik dat je het leuk gedaan hebt, ik doe het je niet na want heb geen verstand van zulk soort zaken.
Aan de andere kant vind ik het programma bijna nutteloos.
Gewoon onder windows zijn dit soort zaken ook wel te vinden.
En het is weinig informatief.
Gebruiker en computernaam weet ik al en de klok vind ik al in het systeemvak van windows.
Komt nog bij dat je het programma moet installeren.
Erg lastig voor zo'n klein tooltje want er zijn veel mensen die er niet van houden om veel dingen te installeren.
En waar is de uninstall?

Kortom voor mij en voor de meeste mensen denk ik dat het weinig nut heeft dit programma te installeren.
Maar is ook meer bedoeld voor jou om te kijken wat de mogelijkheden zijn neem ik?

Geplaatst door Admin_Frisian
Hallo,
Nou ik heb je programmaatje even uitgeprobeerd.
Hier mijn mening.
Op zich vind ik dat je het leuk gedaan hebt, ik doe het je niet na want heb geen verstand van zulk soort zaken.
Aan de andere kant vind ik het programma bijna nutteloos.
Gewoon onder windows zijn dit soort zaken ook wel te vinden.
En het is weinig informatief.
Gebruiker en computernaam weet ik al en de klok vind ik al in het systeemvak van windows.
Komt nog bij dat je het programma moet installeren.
Erg lastig voor zo'n klein tooltje want er zijn veel mensen die er niet van houden om veel dingen te installeren.
En waar is de uninstall?

Kortom voor mij en voor de meeste mensen denk ik dat het weinig nut heeft dit programma te installeren.
Maar is ook meer bedoeld voor jou om te kijken wat de mogelijkheden zijn neem ik?

Om te beginnen wil ik bedanken dat je het probeert. Ik heb het programma inderdaad gemaakt met als hoofddoel meer te leren over VB.NET.

De uninstall ben ik nog niet helemaal uit met de Setup Wizard van Visual Studio, je kunt iig de setup nogmaals draaien en dan op remove klikken.

Ik weet dat deze gegevens allemaal ook in windows zijn te vinden maar het leek mij wel handig om een klein ventertje te maken wat altijd on top is en half-doorzichtig is (75%) met daarop de gegevens. Ik hoop er in de toekomst nog meer over te leren zodat het programma wat nuttiger wordt, dus als je nog tips hebt wat je graag aan info erin terug wilt zien hoor ik dat graag zodat ik dat kan gaan uitzoeken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan