Syseemherstel doet het niet + computer start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Extronic

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
24
Hallo, 2 weken heeft me computer last van een probleem, ik gebruikte altijd Firefox, maar die deed het ineens niet meer. Dus ik had toen maar Chrome geinstalleerd, maar sinds dien loopt mijn computer elke keer vast of hij start niet op. Tijdens het vastlopen word me beeld zwart of je ziet er gele, paarse en blauwe strepen in..

Als ik mijn computer dan opnieuw opstart dan komt er een scherm met 'Windows is niet goed afgesloten: op starten en hertstellen(aanbevolen) en een optie met Windows normaal starten. Dus ik kies dan voor de aanbevolen optie, dan gaat hij herstellen maar kan niks vinden.. Dan klik op voltooien omdat hij klaar is met 'herstellen' Dan start hij op nieuw op en krijg ik weer het zelfde probleem, ik snap er niks van. Maar hele enkelen keer dan start hij wel gewoon op de juiste manier op, maar nu ziet me beeld eruit alsof hij op de resolutie 800x600 staat terwijl er aangegeven en aangevinkt is 1024x768 En dan doet mijn pc het soms gewoon weer voor 1,2 soms 3 dagen zonder dat hij weer vast loopt. De eerste keer stond er wel wat meer informatie over een foutcode(?) Dit stond er:

Stop: 0x00000116 (0x85121510. 0x94915326. 0x00000000. 0x00000002)

En een bestandsnaam: NVLDDMKM.sys

Ik heb hier ook al naar gegoogled maar ik werd eigenlijk niets wijzer, ik kom er nog steeds niet uit. Systeemherstel had ik ook geprobeerd op 1 van de dagen dat mij pc het wel deed, maar mijn systeemherstel ziet gen eerdere herstelpunten die je computr automatisch hoort aan te maken :s

Wie kan mij helpen?

Mvg. Extronic
 
Welkom bij HelpMij Extronic,

Heb je toevallig toen ook nog instellingen van het beeld veranderd, of is het meteen gebeurd nadat je Chrome hebt geinstalleerd? Wat voor besturingssysteem heb je?

- Start je computer op. Zodra je het aan/uit knopje van je kast hebt ingedrukt om de computer te starten, druk dan snel achter elkaar op F8. Blijf dit doen totdat je een soortgelijk scherm krijgt als dat je kreeg toen je windows ging herstellen.
In dit menu staan een aantal dingen, waaronder Veilige modus. Start de veilige modus en verwijder Chrome via configuratiescherm -> Programma's en onderdelen.

Nadat je dit heb gedaan ga naar deze computer. Rechtermuisknop op jouw schijf waar windows op staat ( vaak C: ) en ga naar eigenschappen. In het venster van eigenschappen klik je op het tabje Extra en vervolgens klik je op het knopje 'Nu Controleren..' bij Foutcontrole. Vink alle vinkjes aan en klik op starten. De computer zegt dat je de schijfcontrole nu niet kunt beginnen en vraagt of je het wilt plannen. Klik op 'Schijfcontrole plannen' en start je computer opnieuw op. Doe verder niets en je computer gaat automatisch je bestanden controleren op fouten.


Succes
 
Nee ik heb geen instellingen van me beeld veranderd, het is eigenlijk idd meteen begonnen nadat ik Chrome had geinstalleerd omdat mijn Firefox er ineens ook mee stopte:mad:
Ik heb Windows 7 32bit

Ik zal nu het nu even gaan proberen, dat wat jij net heb gezegt. Je hoort het wel of die gelukt is. In ieder geval al bedankt.
 
Ik heb al je stappen stap voor stap uitgevoert, maar me beeld ziet er nu nog uit als de resolutie: 800x600 terwijl er aangevinkt is 1024x768. Chrome is er nu wel af en gebruik ik op dit moment IE wat ik liever helemaal niet gebruik. Toen ik mijn eerste vraag, de begin vraag stelde, zat ik op de laptop van mijn vader omdat mijn pc toen niet normaal opstarte dat deed hij toen ik net naar boven ging wel ineens voor dat wat jij zei..
Dus nu is het nog niet opgelost.. Ik zat te denken aan een systeemherstel naar een datum toe dan Mozilla nog wel normale werkte. Maar aangezien mijn pc niet de eerdere systeemherstel punten ziet, die je pc automatisch hoort aan te maken, kan ik hem dus niet herstellen.

Zou het niet aan bepaalde driver kunnen liggen of dat niet? Ik heb via deze site 'Dirverfinder' gedownload die zegt dat ik 21 stuurprogramma's heb die zijn verouderd. Maar als je al die drivers wilt downloaden moet je voor het programma betalen dus dat is ook niks..
 
Laatst bewerkt:
Ik merkte ookmet Chrome dat mijn computer sommige 'links' niet opende, zoals in Hotmail ik kon geen nieuwe mail openen die ik heb ontvangen. Of bij Facebook staat dan als je er een dag niet geweest bent bijvoorbeeld: '20 andere recent verslagen' Maar nu gebruik dus IE en daar doet hij het wel gewoon..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan