Sysfan aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsergio

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo,

Ik heb twee sysfans gekocht op ebay. In de aanbieding stond dat ze heel stil waren en inderdaad, ze maken praktisch geen geluid.

Maar nu zit ik wel met een probleemke. Op mijn mobo heb ik maar 1 sysfan aansluiting en de aansluitingskes die op de sysfans zitten zijn van die kleintjes met 3 pinnekes. Dus niet de gewone voedingsstekkers.

Hoe kan ik die tweede (die vooraan moet komen) aansluiten? Mag ik bijvoorbeeld gewoon die drie draadjes op die draadjes van die andere sysfan solderen? Heb geen verstand van electriciteit dus ik gok maar wat.

Een tweede probleem: als ik die tweede sysfan vooraan installeer (waar zo'n roosterke voorzien is), zal hij bijna geen lucht kunnen trekken want er zit nog zo'n plastic omhulsel voor (gewoon standaard pc kast). Ik zou eventueel wel zo'n 3,5" 'ding' kunnen uithalen, maar dan zit daar zo'n lelijk gat. Dus mijn vraag: bestaan er zo van die mooie roosters om daar in te steken?

alvast bedankt
SweetSergio

bij de pc-winkel. verkopen ze meestal een spllitter waaruit je een kan aansluiten op de voeding en uit de andere kant komer er 2 aansluitpunten. eentje net als je voedinguitgang . en eentje net als de aansluitpunt op je mobo voor een fan. normaal als je ze nieuw koopt dan krijg je zo'n splitter er meestal wel bij. dus ff langsgaan bij je pc boer.

veel suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan