Sysprep (XP-pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste Helpmij'ers

Ik ben bezig met het uitzoeken van sysprep.

Ik heb altijd begrepen dat ik met setupmgr een bestand maak en daar het serial nummer op geen en landinstellingen computernaam etc. etc.
Dit moet ik ook opgeven hieruit ontstaan een sysprep.inf bestand

Het bestand sysprep.inf zet ik samen met bestanden Sysprep.exe, Setupcl.exe in de map c:\sysprep
Zie handleiding Microsoft

Als ik nu sysprep uitvoer, en ik maak een image van deze HD en deze terug zet op een andere computer (identiek) moet ik nog een serial nummer, computernaam etc etc opgeven.

Wat doe ik fout?

Want als die de minisetup ook automatisch moet doen, heb je het zelfde als winnt.sif (automatische installatie)......
Maar wat is dan het nut van sysprep (sysprep.inf)

Laatst bewerkt:
klein schopje :o
Sorry maar ook omdat ik dit bericht heb bijgewerkt en opnieuw onder de aandacht wil brengen.

Wat doe ik fout?

Want als die de minisetup ook automatisch moet doen, heb je het zelfde als winnt.sif (automatische installatie)......
Maar wat is dan het nut van sysprep (sysprep.inf)

Tim
Sysprep is niet alleen bedoelt voor de installatie natuurlijk. Het haalt juist ook eventuele compunternaam e.d. uit de installatie weg.

Zeker in een Domein is het niet handig als je 2 systemen zou hebben die middels het image een zelfde computernaam zouden hebben. Met Sysprep zorg je er dus voor dat je image "blanco" is.
Serie nr. zou je als het goed is er wel in moeten kunnen laten.

Juist dan begreep ik al,

maar dan heeft het toch geen zin om met setupmgr.exe een sysprep.inf te maken want daar voer je alles in tijdzone computernaam etc. etc. en met sysprep.exe wordt dit leeg gemaakt

maar dat bestand wat je maak met setupmgr.exe (dus: sysprep.inf) zal er niet voor niets zijn

Laatst bewerkt:
setupmgr is om een antwoordbestand te maken zodat je meerdere computers kunt herinstalleren.

sysprep is om je geinstalleerde PC te rippen naar fabrieksinstelling (zonder security settings / gebruiker / ed.) -> De volgende keer dat je dan de PC opstart, dan krijg je de mini-setup, OF je moet een diskette hebben met het antwoordbestand, dat het dan automatisch invult.

Hoe is het trouwens met je FAT32 afgelopen?

jippiejajee:

Fat32 moet ik opgeven of je moet eerst handmatig fat32 formateren :confused:
Maar goed dat is opgelost en daar ben ik al heel blij mee.

Sysprep is een stapje verder maar met setup.mgr kun je een sysprep.inf bestand laten schrijven. Deze zet je samen met sysprep.exe en nog een bestand in c:\sysprep

Als je dan sysprep uitvoer en je ghost de HD naar een andere computer moet je geen vragen meer krijgen over netwerk of computernaam etc. etc. deze krijg ik wel mijn sysprep.inf ziet er als volgt uit:

Code:
;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
InstallFilesPath=C:\sysprep\i386

[GuiUnattended]
AdminPassword="Admin"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=0000-0000-0000-0000-0000
FullName="Tim"
OrgName="Privé"
ComputerName=Timmyy

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1

[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=windist

[Identification]
JoinWorkgroup=mshome

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

Ik denk dat ik na 2 dagen goed zoeken op google en dingen uitproberen wel hulp mag vragen :cool:.

UnattendSwitch="yes"

zegt aan Windows XP Setup om het "Welkom bij Windows XP" gedeelte over te slaan, waar je gebruikers en internet instellingen kunt kiezen.

Nee dat werkte niet,

Wat ik dus vandaag heb geprobeerd
is weer een mapje maken op de c:\sysprep
Daar heel de inhoud van deploy ingegooit
Met setupmgr een sysprep.inf bestand gemaakt deze op floppy gezet
Toen sysprep.exe opgestart dan lees die heel even de a:\ en daarna op versleutelen.
Dan hoor je hem niet meer van diskette lezen (misschien wordt hij bij het starten ingeladen) maar na reboot of terug zetten van de image krijg ik weer het welkom in windows setup met alle vragen die ik al beantwoord heb ik het sysprep.inf bestand.

Serial zal die misschien wel vragen, dat is niet zo erg misschien omdat dit geen VLM is, Computernaam maar de rest hoef die niet te vragen.
(netwerk, admin wachtwoord, gebruikers)

Laatst bewerkt:
beetje laat, andere dingen te doen, maar toch een antwoordje nog.

maak een winnt.sif answerfile voor je minisetup en zet deze op floppy

Okee das idd een goede oplossing misschien.....
even kijken hoe ik die in elkaar zet dan maar dat komt wel goed.

en sysprep.inf vergeten :rolleyes:

Hoi,

Misschien wel niet uitdagend genoeg,maar je kunt toch ook gewoon een antwoordbestand maken met nlite (gratis)

Ik heb dit ook gedaan en mijn eigen xp pro met service packs,drivers favo. programma's en antwoordbestand. installatie cd erin de partitie instellen en de rest gaat vanzelf!

Of is dit niet helemaal hetzelfde?:confused:

Mvg,
Chico.:)

Hoi,

Misschien wel niet uitdagend genoeg,maar je kunt toch ook gewoon een antwoordbestand maken met nlite (gratis)

Ik heb dit ook gedaan en mijn eigen xp pro met service packs,drivers favo. programma's en antwoordbestand. installatie cd erin de partitie instellen en de rest gaat vanzelf!

Of is dit niet helemaal hetzelfde?:confused:

Mvg,
Chico.:)

Kun je met Nlite ook software vooraf installeren Office enzo???
Want met winnt.sif (unattended install) kan dat niet

met syspref.inf (ook wel unattended genoemd) kan dat wel.

Hmm,

Office weet ik eigenlijk niet!:confused:

Ik heb zelf toen wel een hoop addons toegevoegd zoals avg, ccleaner, nero, mediaplayer 11, explorer 7, en nog wat programma's! Deze addons zijn te vonden op de nlite site! Wel wordt de windows cd dan geen cd meer maar een dvd!
Verder wel gewoon de key, netwerkconfiguratie,gebruikersnaam enz. geintegreerd in antwoordbestand!

Mvg,
Chico:)

Hmm,

Office weet ik eigenlijk niet!:confused:

Ik heb zelf toen wel een hoop addons toegevoegd zoals avg, ccleaner, nero, mediaplayer 11, explorer 7, en nog wat programma's! Deze addons zijn te vonden op de nlite site! Wel wordt de windows cd dan geen cd meer maar een dvd!
Verder wel gewoon de key, netwerkconfiguratie,gebruikersnaam enz. geintegreerd in antwoordbestand!

Mvg,
Chico:)

Ja, klopt
dat krijg je zo winnt.inf bestand, dit heb ik ook gedaan met setupmgr en nLite maar dat je met Nlite verschillende programma's kan installeren was ik zelf eerlijk gezegt nog niet echt achtergekomen.

Maar bedankt voor je tip!

het verhaal van sysprep.inf geef ik voorlopig even op, verdere tips en opmerkingen altijd welkom want zou het toch graag willen weten.

Want met Vista in het vooruit zicht ik GHost ook geen oplossing meer, dit heeft te maken met SATA schijven etc. etc.

Oke:)

Ik weet niet of je ook veel download via torrents (registreerde sites) Maar zoals mr.music al eerder schreef, heb je een hele mooie windows xp/vista unattended van pliek en muiz!
Hier zit ook een aparte dvd bij met massa's software die je heel makkelijk vanaf die dvd kunt installeren!
Zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=346794

Maar ik kan me voorstellen dat je het zelf ook graag onder de knie wil krijgen! Ben zelf ook erg leergierig!

Suc6.

Mvg,
Chico:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja maar soms moet je uitkijken dat je niet op één ding blijft hangen hoe jammer het ook is!
Ik ga nu inderdaad naar andere oplossingen zoeken, maar toch bedankt voor je hulp.

verdere tips en hulp mag natuurlijk altijd :o!

Volledig! maak dit uit dan?

Trialversie kan je niet 100% unattended installeren, die blijven namelijk altijd vragen om bevestiging van datum / tijd vanwege de trialperiode. Dus JA, het maakt wel uit.

Wat wil je eigenlijk doen? RIS (remote installation services)? want dan kan je beter RIPREP gaan gebruiken.

Beste Helpmij'ers

Ik ben weer een stapje verder sysprep werkt nu!!!! hehe... hoe? met het volgende script:

Code:
;SetupMgrTag
[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    InstallFilesPath=C:\sysprep\i386

[GuiUnattended]
    AdminPassword="admin"
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=P763W-PWCW9-XGFW6-X7GWD-K3KKD
    FullName="Tim"
    OrgName="Prive"
    ComputerName=test1

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=12,1

[SetupMgr]
    DistFolder=C:\sysprep\i386
    DistShare=windist

[Identification]
    JoinWorkgroup=Werkgroep

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

Alleen krijg ik tijdens de sysprep (na het terug plaatsen van de ghost) dat hij het bestand: ftlx041e.dll niet kan vinden, in het balke eronder knipper:
C:\sysprep\i386.

zoals je kunt zien wordt hiernaar verwezen in het script hierboven dit heb ik nooit aangegeven. Ik kan wel Esc doen en dat loopt sysprep weer maar dit is niet de bedoeling lijkt mij.

weet iemand raad??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan