systeeherstel2

Status
Niet open voor verdere reacties.

BobStar

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Hoi

XP Home

Kan ik ook selectief herstelpunten (van systeemherstel) verwijderen?
Ik zie alleen maar een optie om alle herstelpunten te verwijderen.......

Alvast bedankt!

Vond hier een verhaaltje hoe een besmet herstelpunt te verwijderen, mogelijk kan dit dus ook met onbesmette herstelpunten, geen idee eigenlijk. Mogelijk heeft iemand anders aanvullende informatie.

Het benaderen van de map "System Volume Information"

Windows XP gebruikt een verborgen systeemmap genaamd System Volume Information. In deze map bevinden zich de eerder gemaakte herstelpunten. Het kan gebeuren dat een bestand in deze map besmet is met een virus. U kunt zo'n virus verwijderen door systeemherstel op alle stations uit te schakelen. Daarmee worden alle eerdere herstelpunten verwijderd. Daarna schakelt u systeemherstel weer in en er wordt weer een nieuw herstelpunt gemaakt. Nadeel is dat u álle herstelpunten kwijt bent. Handiger is het om alleen het besmette herstelpunt te verwijderen maar daarvoor moet u wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken. Open Deze Computer in het startmenu. Ga naar extra-->>mapopties-->>weergave. Verwijder het vinkje bij: "beveiligde besturingssyteembestanden verbergen" en selecteer "verborgen bestanden en mappen weergeven".

U ziet nu op station C de map "System Volume Information" staan. Open die en verwijder het besmette herstelpunt.

Ik kan die map niet openen! Doe ik iets fout?

Laatst bewerkt:
Ben je wel ingelogd als beheerder? Mogelijk heeft dat er mee te maken.

Grappig,
ik ben de enige gebruiker van mijn PC en beheerder maar kan ook niet in die map kijken.
Hoe zou dat nu weer komen?

Fonz

Ik ben ook beheerder dus dat is het niet................

Laatst bewerkt:
Quote:
Windows XP Professional of Windows XP Home Edition met het bestandssysteem FAT32
1. Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
2. Klik op Mapopties in het menu Extra.
3. Open het tabblad Weergave en klik op Verborgen bestanden en mappen weergeven.
4. Schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.
5. Klik op OK.
6. Open de map System Volume Information door erop te dubbelklikken vanuit de hoofdmap.

Dat laatste lukt dus niet: bij dubbelklikken: een zwaar donker geluid en bericht: geen toegang

Geplaatst door BobStar
Quote:
Windows XP Professional of Windows XP Home Edition met het bestandssysteem FAT32
1. Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
2. Klik op Mapopties in het menu Extra.
3. Open het tabblad Weergave en klik op Verborgen bestanden en mappen weergeven.
4. Schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.
5. Klik op OK.
6. Open de map System Volume Information door erop te dubbelklikken vanuit de hoofdmap.

Dat laatste lukt dus niet: bij dubbelklikken: een zwaar donker geluid en bericht: geen toegang

op NTFS werkt het hier wel ... mss is dat de reden ?

Hmmm
Omdat ik dus XP Home heb moet ik dus comp in velige modus opstarten om als administrator in te loggen! Dat wist ik helemaal niet....
Maar als ik zie (in jouw link http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL-NL;307545)wat voor dingen ik allemaal moet doen om een herstelpunt te verwijderen, zie ik er mooi vanaf!

Is er trouwens een verschil tussen administrator en beheerder (of is beheerder gewoon vertaling van administrator?). En zo ja, hoe ben ik dan ingelogd als ik ik gewoon opstart?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan