Systeem back up voor eventuele systeem herstel maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcmvannistelrooij

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Hallo,

ik vroeg me af of het mogelijk was om een gehele back-up te maken van mijn systeem in de staat waarin het nu verkeerd. Ik wil de back up gebruiken om mijn systeem ooit te herstellen als dat nodig is. Ik heb in het verleden regelmatig systeem herstel uitgevoerd om mijn computer terug naar beginstatus te zetten. Hierna moest ik altijd een hoop van mijn eigen software en dergelijken installeren. Is het mogelijk om een iso bestand of iets te maken, wat ik via windows herstel kan laden? Zodat mijn computer weer terug keert in de staat waarin ie nu verkeerd? Ik ben een beetje een leek om het gebied van, dus alle hulp wordt gewaardeerd!

Kijk naar dit artikel hoe een Refresh zodanig af te stellen dat je programma's etc. bewaard blijven, dus dat je de pc (zeg maar) terugzet naar hoe het was op het moment dat je recimg had gebruikt.
Bovendien is het zo mogelijk om 2 (of meer) van dergelijke images te maken.

Tijs.

@K1pje: Er is een (belangrijk) verschil tussen de images die je maakt met jouw hulpmiddelen en recimg : Bij het terugzetten van een recimg image via Refresh blijven je bestanden/mail/etc. bewaard, bij het terugzetten met jouw middelen moet je óf selectief een aantal mappen terugzetten of eerst je bestanden/mail/etc. backuppen, image terugzetten en dan de backup van de bestanden/mail/etc. terugzetten.
Jouw linkjes wijzen daar helemaal niet op, dus de kans op dataverlies van recente bestanden/mail/etc. is groot als gewoon klakkeloos de instructies worden gevolgd.