systeem bevriest na enkele minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whisperer

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Geen idee of dit hier moet aangezien ik niet weet waar het probleem net zit.

Ik heb vorig jaar een Packard Bell gekocht Quad 2,33Ghz met 4 Gb Ram, Geforce 9500 GS en na enkele minuten op eender welke PC game bevriest hij. Enkel een noodstop doet nog iets... Mijn windows versie is legitiem en heb mijn pc met Avg gescand, daarna Avg verwijderd en gescand met Avira maar niets gevonden.

Zelfs nadat ik heel mmijn computer naar de startconfiguratie heb herbracht met de CD die ik heb moeten maken toen ik hem voor het eerst startte blijft het probleem hem voordoen, wat me doet vermoeden dat het om iets hardwarematigs gaat.

Mijn computer blijft ook toestemming vragen om een java update te doen, steeds dezelfde.

Help iemand?

Die Java update moet je lekker laten draaien. Dat is goed.

Bevriest je muis ook?

Die Java update is ondertussen in orde, blijkbaar werd hij door een firewall instelling tegengehouden, vreemd.

En ja, alles stopt. Ik hoor de computer wel nog draaien maar niets reageert. De muis niet, toetsenbord (Ctrl+Alt+Del of Alt+F4) niet, niets...

Ik denk er net aan, hij bevriest alleen als ik met games bezig ben of aan het surfen ben. Nooit als ik gewoon naar een film kijk of zo...

Het is zo niet te zeggen waar dat precies aan kan liggen. Testen is weten. Je zou eigenlijk met de Hirens Boot CD eens een stress test op het systeem, o.a. moederbord en processor los moeten laten.
Alleen hoe leg ik dat uit..... :confused:

Download de ISO Hier
Brand hem op een CD
Stel in de opstartvolgorde van het BIOS in dat de computer als eerste van de CD moet booten. Onder het menu testing tools vind je op positie 3 de PC-Check 6.05. Zoek in het menu naar de system stress test en laat die draaien op de harddisk, de processor en het moederbord.

Post de resultaten hier eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan