Systeem bevriest telkens bij opstarten windows 7, NO SIGNAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

InsanityWard

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Beste forumleden,

Sorry voor de lange post, maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om het te lezen, want het gaat namelijk om een groot probleem,
waar ik graag vanaf wil.

ik heb nu al maanden last van het volgende probleem:

Bij het opstarten van Windows 7 64 bit loopt mijn computer bijna altijd vast.
Het scherm bevriest dan, en na een aantal seconden valt het beeld totaal weg, gevolg met een 'no signal' van de monitor,
af en toe gaat de ventilator dan op volle toeren draaien. Het komt soms ook voor (ongeveer 5% van de gevallen)
dat ik een streepjespatroon krijg te zien (http://i.imgur.com/3byW4K1.jpg). De enige uitweg is dan om geforceerd op te starten.
Meestal moet ik 10 keer deze cyclus doorlopen voordat het beeld niet bevriest.
Het bevriezen gebeurt meestal bij het welkomscherm, of vlak daarna. Er is nooit een BSOD te zien.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, zonder resultaat:

-BIOS update
-alle versies van mijn videokaartdriver geprobeerd
-Windows update
-Windows 7 compleet opnieuw geinstalleerd, in het begin geen problemen, maar na een aantal keer opstarten weer bevriezen.
-HD Tune op SSD (win7 staat er op), 1 beschadigde sector te zien, dit mag toch geen oorzaak van problemen zijn?
-virusscanner, alle virussen zijn verwijderd
-andere videokaart geprobeerd, problemen komen minder vaak, maar nog wel voor
-zelf is veilige modus loopt het systeem soms vast, minder vaak dan in normale modus echter.
-RAM gecontroleerd
-nieuwe voeding 600W, corsair, goed merk
-alle USB apparaten losgekoppeld

Ik heb zowat alles geprobeerd, geen enkel resultaat. Het moet wel iets met de hardware te maken hebben, want w
windows 7 is opnieuw geinstalleerd, ik weet alleen niet welk component problemen geeft.

Vlak voor de problemen begonnen heb ik mijn SSD en videokaart (radeon 7870) geupgrade, hier kan het wellicht mee
te maken hebben.

Mijn setup

AMD fx-6100 3,3 GHz 6core
AMD Radeon HD 7870 2GB GDDR5
8 GB RAM
Asus M5A78 USB motherboard
120 GB SSD Samsung 840 pro
2 TB HDD
160 GB HDD
win7 64 bit

Alvast bedankt!

Probeer eens (tijdelijk) Windows op één van je andere HDD's te zetten, en ook echt de andere te ontkoppelen. Zo weet je zeker dat de systeem-partitie ook op de goede HDD komt.
Zo te zien heb je ongeveer al het mogelijke getest, je zou evt. nog een andere Windows installatieschijf kunnen gebruiken (problemen met de Windows image kunnen dan opgelost worden).
En probeer eens de onboard videokaart en haal de HD 7870 eruit.

Als dat allemaal niet werkt, dan zou het nog aan je moederbord kunnen liggen of aan één van de onderdelen die je nog niet getest hebt. Dan weet ik ook niks anders te verzinnen dan alles één voor één te ontkoppelen totdat je het probleem gevonden hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan