Systeem blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruinsje

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Iemand enig idee met het volgende probleem.

ik heb een pc met XP Home erop. Wanneer ik iets probeer te openen hangt het systeem heel lang stil. Ook als ik internet op wil. Ik heb al bij taakbeheer/programmabeheer gekeken of mn cpu misschien steeg, maar er staat tijdens het hangen van het systeem gewoon 99% niet op actief systeem. Ik dacht dat het misschien aan svchost kon liggen, maar dat is het dus niet. Ik heb nod32 laten scannen en geeft geen virussen. Heb adware en spybot laten scannen op spyware, maar die vinden ook niets. Heb daarna hijackthis gebruikt, alles zag er daar perfect uit.

Geïnstalleerd:
- legale windows xp home (incl. alle updates)
- adware
- spybot search & destroy
- Nod32
- Picasa om foto's te bewerken

Voordat ik aan formateren begin, heeft misschien 1 van jullie enig idee wat het kan zijn.

Al vast bedankt!

Rutger

Geen idee wat het precies kan zijn, maar volgens mij zie ik wel 2 virusscanners!:shocked:
Dit maakt je systeem ook wel iets slomer, maar het is ook nog eens heel slecht.

De 2 gaan tegen elkaar inwerken.
Maak dus een keuze en doe er 1 weg!

Ik heb alleen Nod32 als virusscanner. Adware en spybot zijn anti spyware programma's die ik af en toe eens draai. Ik had adware al geïnstalleerd toen ik het probleem had. Later heb ik search & destroy ff gedraaid of deze nog iets vond. Beiden niets dus. Search & destroy is alweer verwijdert, dus daar kan het niet aanliggen.

In iedergeval bedankt voor je reactie!

Ik hoop dat iemand anders een oplossing heeft!

Rutger

Ow sorry ik lees weer eens te snel :(
Ik las eerst Avast , maar er staat inderdaad gewoon adaware:p

Start de PC wel gewoon snel op, of gaat dat ook een stuk langzamer dan je gewend was??
En zijn al je drivers up-to-date?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan