systeem blokkeert (scherm)

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
had dit probleem reeds gesteld in de sectie besturingssysteem XP, maar denk dat het hier moet...
Krijg regelmatig strepen over m'n scherm en alles blokkeert. Nu kreeg ik het volgende bericht van Microsoft "Het systeem is hersteld van een ernstige fout" Na verzending van het foutenrapport volgende reactie (wel in het Frans..) "Cette erreur est probablement causée par NVIDIA Graphics Driver." met verwijzing naar de site van Nvidia downloads".
Nu zie ik daar echter verschillende dingen : Windows XP - version 53.03 Forceware
US English International
Downloads :
Primary download Site idem
Mirror Site 1
Mirror Site 2 "
Mirror Site 3 ...

Wat moet ik nu eigenlijk doen (ik ken niet veel van computers !!). Moet ik, om aan het probleem te verhelpen op die site een driver downloaden ? en waar moet ik dan juist op klikken ? (heb gezien op m'n computer dat ik volgende driver heb : Nvidia 52.16.)

Kan er iemand mij uitleggen hoe ik juist tewerk moet gaan ?? P.S. nog iets : als ik de computer opstart komt er een kadertje : VIDEO INPUT 1D-Sub No Signal !" ?????

Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp !!!!!!

Weet je hoe je uitzoekt welke videokaart je hebt?

Start, instellingen, configscherm, beeldscherm, instellingen.

Daar staan merk en type.
Ga vervolgens naar de Nvidea site en download de XP drivers voor die kaart.

En zolang die melding even na het aanzetten van je PC weggaat is het normaal :).

Heb NVidia GeForce 4M x 440 with AGP 8X.

Als ik naar die site ga (bij Graphics Driver) staat GeForce and TNT2. Ik veronderstel dat het daarop is dat ik moet klikken ???
Dan kom ik in dat scherm met die verschillende tabelletjes (met versie 53.03). Waar moet ik dan juist op klikken ??? op International (file Size : 13,2 MB). Bij downloads op Primary Download Site - Mirror Site 1/2/3 ??

sorry hoor, maar ..zoals ik al zei is dit voor mij allemaal "chinees"... :-(

Geplaatst door viv
Dan kom ik in dat scherm met die verschillende tabelletjes (met versie 53.03). Waar moet ik dan juist op klikken ??? op International (file Size : 13,2 MB). Bij downloads op Primary Download Site - Mirror Site 1/2/3 ??
Helemaal goed. Welke je kiest primary of een van de andere, maakt niet uit. Dat zijn alleen meerdere locaties waar je kan downloaden.

OK. BEDANKT ! 100000000 x BEDANKT iedereen !!
Heb het gedownload !!!
Dat berichtje "Video Input 1D sub No Signal" verscheen toch al niet meer bij het opstarten !!
Mag ik nog iets vragen ? Nu staat er in WIN 2KXP :
53.03 en 52.16. Mag ik dat laatste nu verwijderen van de computer of .. niet ..?
En nog eens : ONTZETTEND bedankt voor de hulp ! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan